Det där med uttal är rätt skoj och intressant egentligen. När jag flyttade hit och jag hörde någon säga kallopps första gången skratta jag och sa det heter ju inte "kall-opps" det heter ju "kallopps" likadant är det nu med den där kalles kaviar reklamen där de säger "kaviaaar", andra säger "kavviar" och jag, ja jag säger "kaaviar".. Någon som kommer på något annat som folk uttalar på annat sätt?

Vet att jag blev irriterad varje gång någon uttalade Novalees namn annorlunda än hur vi säger det. Nåt i stil som så här sa/säger dem; "Nåvali, Nova-li". Nu mera bryr jag mug inte längre och orkar inte rätta dem heller för den delen (mer än när det kommer till hennes stavning av namnet då) så nu när det kommer till Haylees namn flinar jag bara för mig själv när jag hör folk uttala det fel (man uttalar det Hejli) inte "Hay-lee, Heylee" eller som läkaren sa för ett tag sen "Haj-lee". Men men sånt kommer de nog alltid få höra tror jag.

Kram*


~ KOMMENTARER ~
Postat av: 23årig fru, egenföretagare och tre barnsmamma

Håller med dig med det med uttal. Många vet inte hur man uttalar mina barns namn och de kan irritera mig ibland, haha :p

Svar: Hur uttalar man Kiaras namn? Finns en tjej i skolan jag jobbat på som heter så men alla säger "Kira" till henne
Martina Jonsson Persson

2013-03-06 @ 08:53:10
URL: http://lindaglansins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0