Idag har det minsann varit en riktigt bra dag! 
 
Började med en liten sovmorgon från Novalee, fast som kom in i sovrummet ett par gånger och sa "mamma vaken?" nää sa jag mamma vilar lite och så gick hon därifrån med ett okej och kikade lite på tvn som Jonas satte igång till henne innan han åkte till jobbet. Vid sju, kvart över sju ungefär gick jag upp och gav lite mat till alla mina flickor. Rätt som det var såg jag att min mobil blinkade och tittade på den.. hade fått ett sms från Ida som undrade vad vi skulle göra idag. Ingenting, bara städa blev mitt svar ungefär (blev dock ingen städning i alla fall) så Ida och lille söt Charlie kom på besök till oss en stund och frukost hade hon med sig också. Undrade varför det tog sån tid för henne att komma för så lång tid tar det inte att åka från Bohus till Nol tänkte jag men så när hon kom dunsade en McD påse ner på bordet med åtta stycken Mc Toast och varsin apelsinjuice. Så mysigt och trevligt hade vi det och gott var det också för den delen fast jag redan var mätt när hon kom, hade ju faktiskt smäckt i mig två mackor och ett glas mjölk precis innan hon kom. 
 
Dagen fortsatte i en rasande fart. När Ida åkte hem gick vi förbi grannen, så Ella fick leka ett par minuter med hennes bästisar med. Väl tillbaka i vårt lilla hem hade vi fått post, ett paket till Jonas och ett paket till mig. Mitt paket tycker jag var roligast, för däri låg det två tidningar fulla med mönster och inspiration på barnkläder. Sen ringde jag verkstaden för att fråga om de fick hem generatorn idag eller om den skulle komma imorgon, men den hade redan kommit så det var bara att komma dit sa han hämta den felaktiga generatorn och åka upp till andra verkstaden för att lämna tillbaka den och få tillbaka bilens original generator. Min söta lilla svärmor kom ca en timme efter jag pratat med dom så hon skjutsade mig och flickorna fram och tillbaka och sedan fick vi ÄNTLIGEN tillbaka våran underbara bil igen!!!! Har ju inte kört bilen på ca en månad så det var lite äckligt att köra den i början men ååå så jag saknat att ha våran bil alltså. 
Senare under kvällen tog jag och Ella oss en åktur upp till bygdegården för att hämta hem mammas serveringsbricka och då var det inte några som helst problem att köra. 
Kom sedan på att jag kanske kunde boka om tiden för besiktningen så ringde till dem som har hand om bokningarna så fick en tid imorgon halv tolv istället för nästa vecka den nittonde. Hoppas så att det inte finns några fel som måste återgärdas utan att vi kan lägga ut den på försäljning. 
 
Har i alla fall tyckt denna dagen vart helt underbar (mest för att bilen kom hem igen) 
Hoppas ni haft en lika trevlig dag. 
Kramar*
 

~ KOMMENTARER ~

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0