Vi har pratat sen i vintras om att vi ska åka till Borås djurpark och tillbringa en dag där och åka till Falkenberg över en helg eftersom vi har en nyfödd bebis och inte kan åka utomlands då. Jonas familj vill att vi ska hänga med till Kroatien (de ska campa där) men vi har varken husvagn eller dragkrok så det blir lite svårt i vilket fall. Men så idag så kollade jag bara lite snabbt på Nordens Ark i Lysekil hur mycket det kostade där och det var ingen pris skillnad emot Borås och Borås är både närmre och finns roligare djur tyckte Jonas så Nordens Ark bojkottade vi snabbt detta år, däremot kikade vi in på Kolmårdens hemsida för att se hur mycket det kostade att bo och att gå in där så nu är det väl nästan helt bestämt att vi åker till Kolmården istället och bor förmodligen på ett vandrarhem där, ska bara ringa och höra lite med dem om samma grejer ingår i entrén då som det gör när man bor på hotellet (hotellet var redan fullbokat från juni till augusti.)

Räknade vi rätt så går en två dagars entré in till parken och en natt på vandrarhemmet 1960 och det är inte så farligt tycker jag inte måste jag säga.
En resa till Falkenberg vet jag inte om det kommer att bli då släkträffen vi skulle på blev inställd och sker nästa år istället men ja som sagt vi får se om det blir någonting med det, till Kolmården vill vi verkligen till i alla fall!

Vad hittar ni på i sommar? Några planer än så länge?
Kram*

~ KOMMENTARER ~
Postat av: Petra-tvillingmamma

Tack så mycket!



Nej jag tyckte inte det var jätte dyrt. För som du skriver så är det viktigt att barnen har bra skor på fötterna. Jag betalar också gärna lite mer för skor och får riktiga skor.



Förra bloggminglet gick på 1250:- om jag inte minns fel. Då ingick det dubbelrum, frukostbuffé, lunch, trerättersmiddag, bubbel, två glas vin/cider/öl, goodiebag mm.

Kryssningen går på 1100:-

så det är ju hyffsat billigt.

Du får följa med när bebis är större!! =)

2012-05-07 @ 21:47:49
URL: http://petratvillingmamma.blogg.se/
Postat av: Zandra S

Hej Martina! ;D Kommer du ihåg mig? Hahaha x) Råkade ramla in på din blogg och såg att du börjat blogga igen, KUL!! :D Var ju huur länge sen som helst vi hördes av, så tänkte jag skulle börja följa din blogg, så kan vi prata med varandra genom kommentarer! :D:D Satt & kollade på massa gamla kort från våran tid och gud vad minnen som ploppar upp!! Saknar att ha dig nära din lilla skitunge! :D:D Miss you! Puss DIN Svantis!!<3

2012-05-08 @ 10:49:25
URL: http://zandrasnyadagbok.blogg.se/
Postat av: Emma

När Benjamin var 6 månader så campade vi på en camping närheten av kolmården. Och om man campamde på den så fick man rabatt på entren har ja för mig.. de blev iaf billigare med biljetterna har ja för mig nånting var de för dom sponsrade kolmården eller ngt, Kolmården har även bamseland typ o även liten teater föreställning med bamse, och de tror jag Novalee skulle gilla:) Kolmården är verkligen ett toppen ställe! De NEGATIVA är alla UPPFÖRSBACKA o ner, de tar verkligen på benen!!!! De är inte mkt plant kan jag säga de är som att gå i en berg och dahl bana:) Kram

2012-05-10 @ 07:20:10
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Postat av: Emma

oj vad tidigt du kände rörelser med tvåan:)

2012-05-11 @ 17:56:15
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Postat av: ♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥

sv: ja känner precis som dig även fast jag vet att jag måste säga ifrån å sätta gränser är de så trist när man får bråka å skälla hela tin :(



jag går på p piller =)

2012-05-13 @ 22:14:36
URL: http://www.melissasprinsar.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0