Under går dagen som gick var vi ute rätt så mycket och Jonas tog på henne solkräm när han hade hämtat henne från dagis. Sen var vi som sagt ute i stort sett resten av dagen och det var ju så varmt här hemma så Novalee fick gå i trekvarts snickarbyxor och ett linne på sig och såklart hennes solhatt. Idag när hon vaknar är hon helt knallröd i ansiktet och svullen som en tomat (hon liknade det lilla barnet från den Blå Lagunen väldigt mycket.)
Hon duschar tillsammans med mig och Jonas innan det är dags för dagis (ja Jonas är fortfarande hemma) och vi smörjer in henne och äter frukost, tar sedan på henne kläderna och går iväg. Knappt har vi hunnit hem igen förrän telefonen ringer och det är en fröken som tycker hon är väldigt svullen och varm på kinderna. Ringer BVC och rådfrågar henne och hon tycker vi ska smörja in med mildisonsalva på henne.
Klockan tickar iväg och det är dags för MVC besök och Jonas följer med dit för första gången under denna graviditet, får då veta att jag förmodligen har GBS infektionen igen så får se vad de säger nästa gång jag kommer dit på besök för om det är så att jag har det så blir det antibiotika denna förlossning med och då hoppas jag verkligen inte att denna bebis blir infekterad som Novalee blev.
Hur som helst så gick vi ner till Doc Morris apoteket och köpte:
  • mildisonsalva
  • bepanthensalva (till Jonas tatuering)
  • minidermkräm
  • och sist men inte minst omeprazol till mig som jag nästan höll på att glömma bort!

Sedan gick vi in på Netto och köpte cola till förbannelse. När vi sen kom hem satte vi oss på altanen och pratade i solen jag och min fina man och grannen kom även förbi och pratade lite.
När jag hämtade Novalee tyckte jag att svullnaden gått ner lite lite men var fortfarande väldigt varm och röd så för hjärtats del blev det en inne eftermiddag, fast hon var visserligen ute lite på balkongen då och då. Har smörjt henne två gånger under eftermiddagen/kvällen och det har lagt sig lite till men nu är hon prickig över hela kroppen!! Duschade henne och tvålade in henne så all solkräm försvann men får se imorgon hur hon ser ut. Stackars lilla älsklingen har fått en allergisk reaktion av solen och av solkrämen antagligen så imorgon blir det väl kanske en innerdag igen och när utslagen lagt sig ska vi pröva igen med solkrämen och se om det verkligen var den som satte igång det hela och då kommer vi absolut inte ta över hela kroppen i alla fall!

Tur att hon är pigg eller ja var pigg och glad under dagen rättare sagt för nu sover vår älskade tjej..

Kram*


~ KOMMENTARER ~

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0