De senaste dagarna har Novalee överraskat oss med diverse saker. De som känner vår dotter vet att hon är väldigt kräsen i mat och spottar gärna ut så fort det inte smakar bra eller har rätt konsistens, men som sagt nu de senaste dagarna har hon överraskat oss. I lördags var vi i Falköping hemma hos min mamma där vi fick kyckling och ris tillsammans med en super god sås som mamma gjort till. Vart helt övertygad om att Novalee inte skulle smaka överhuvudtaget så tog fram både ketchup och salladskrydda (som hon ibland har på riset) men tji fick jag, hon åt nästan en hel tallrik (ca två tre stycken matskedar) med ris och mammas sås på. Lyckan var ju total för mig men än var hon inte färdig! Efter ca två timmar så åt hon TRE skålar med jordgubbsfil och nästan en halv smörgås med leverpastej. När jag sedan skulle upp till mina kompisar så gjorde jag en flaska välling till henne och ur den drack hon upp halva, detta var knappt en timme efter hon ätit fil och smörgås.
Dagen efter åker vi till min kusin och hans familj för att gratulera till deras andra mirakel. Där får vi fika och Novalee dricker med sugrör!! Hon som alltid gjort en massa miner drack två saftglas med sugrör så även där blev jag överraskad, sedan åkte vi vidare till min morbror och hans familj på kalas och där blir vi bjudna på smörgåstårta och lilla älsklingen smakar flera gånger på den lilla tårtbiten hon fick men spottade ut den så efter en liten stund fick hon i alla fall en smörgås med leverpastej och den åt hon glatt upp.

Och så i måndags åt hon äpple utan att spotta ut någonging alls! Vanligtvis brukar hon bara "tugga ur" saften från äpplet och sedan spotta ut det men nu åt hon nästan två äpple klyftor själv!! Sedan har hon väl ätit som vanligt igen men idag berättade de på dagis att hon ätit upp en hel blodpuddingsskiva alldeles själv, snacka om att jag blev glad, för även där på dagis äter hon dåligt men nu tycker även dem att de börjar se framsteg med hennes mat ätande.
Hoppas verkligen att det är på väg mot rätt riktning nu i alla fall. Men glad är jag så glad att hon ätit så duktigt det senaste!


Loke & Novalee inne på cafet "Tant Rut"

Kram*

~ KOMMENTARER ~
Postat av: Maria-Mamma till Natalie & Elin

Va duktig hon är lilla skruttan. Dom små överaskar ibland <3



Sv:<3 aw söta du. Hade jag bott närmre så hade jag hjälp dig också <3 Ja de är tur man älskar dom massor <3 Ja de är synd annars ade du kunnat få lite prickar av oss också hihi <3

Haha ja hon kanske säger fan innan hon säger mamma haha

2012-03-09 @ 09:57:34
URL: http://miiia87.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0