Har haft en mycket trevlig dag, trött men trevlig. Började med att Novalee åkte till sin mormor redan igår eftermiddag och sov över där, hon hade varit jätte duktig och somnade snabbt och sov hela natten, ätit bra och charmat alla och blivit bortskämd av mamma/mormor, moster Julia och Mats. Mamman och pappan saknade sitt hjärta här hemma kan jag lova! Vaknade mitt i natten och trodde hon var på väg in till oss men det var hon ju inte. Både jag och Jonas somnade innan klockan blev tolv och så sov vi fram till åtta respektive kvart i nio. Tänkte när jag vaknade "somna om Martina, klockan är ställd på nio och du vaknar åtta när du är barnledig, somna om!" Men det gjorde jag inte så gick upp och åt frukost istället.
Sedan rasslade tiden iväg och det var dags för oss att åka in till Göteborg för att gå på 3D/4D ultraljud. Bebisen var hur söt som helst men var fortfarande lika envis som sin syster. Ingen av dem har vart så där jätte glada att visa ansiktena under ultraljudena i vanliga fall och definitivt inte i 3D/4D, men det blev hyffsat bra bilder ändå. Navelsträngen låg lite ivägen denna gången och bebis tryckte gärna sitt ansikte mot livmodersväggen så vet inte om det är därför näsan ser lite "intryckt" ut, men ack så söööt h*n var!! Barnmorskan frågade om vi ville veta könet men vi sa nej, hade gärna velat veta på ett sätt men det var bara för att se om min magkänsla är rätt. Vi avstod i alla fall och vad det blir kommer vi ju få se om ett par månader.
När undersökningen var färdig och betald åkte vi mot Falköping för att hämta hem vår tjej.
Väl hemma hos mamma fick vi korv med bröd, glass och sedan en liten för tidig påskmiddag.
Sen åkte vi hem igen och jag kan säga att jag ALDRIG tar ut hennes bilbarnstol igen om det verkligen inte behövs!! Ska någon låna henne får denne ha egen stol eller lånad eller i värsta fall ta vår bil för ta ut den igen never!
Novalee fick lägga sig vid halv nio eftersom hon sovit i bilen men hon somnade inte förrän klockan var tio.
Och nej vi bråkade inte ikväll faktiskt, hon försökte gå ur sängen men ja la ner henne igen sen kröp och gick hon runt i sängen och rätt som det var fick jag en bamsekram. Sen la jag mig ner bredvid henne och råkade slumra till själv tills Jonas kom in i rummet och hämtade mig.

Vår älskade lill skrott!! ♥


Novalee när hon låg i magen..

Ja det var hur vår dag har sett ut i alla fall. Hoppas er dag har varit/är lika bra..
Kram*

~ KOMMENTARER ~

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0