Nu är äntligen kalasandet över för vår del ett litet tag framöver i alla fall, vet dock inte om jag ska fixa något med Novalees små kompisar och deras mammor men det märker vi ju.
En fika och låta barnen "leka" hade varit kul men det är ju så mycket sjukdomar hit och dit hela tiden tycker jag framför allt här hemma har vi haft en sjukstuga i snart två veckor. Det har visserligen varit ett litet uppehåll på ett par dagar för Novalees del men sen kom den där sketna febern tillbaka så nu har hon haft febertoppar på över 40° sen i torsdags och innan dess hade hon sådana febertoppar veckan innan i tre, fyra dagar. Tycker så synd om mitt lilla hjärta som mår så dåligt och jag hoppas den där fytterackarns tanden kommer fram snart så är det "bara" tre stycken idiot tänder kvar som ska plåga min lilla tjej (tror i alla fall att det är tänder för hon biter i sina nappar och tuggar på sina fingrar och "ajjar" sig för munnen.)

I onsdags fyllde vår stora tjej hela två år och det firade vi med våra kompis par och en killkompis med lite fika. Blev glatt överraskad när jag kom hem efter att ha köpt McD mat (orkade inte laga mat just den dagen) och hämtat Fager av att det nya köksbordet stod i vårt kök. Min älskling hade varit och köpt det efter jobbet + att han hunnit montera upp det medans jag var borta. Sjukt fint är det så nu väntar vi bara på kortet till återvinningscentralen i Bohus så vi kan slänga det andra bordet och lite annan skit vi samlat på oss här. Novalee fick i alla fall av oss, vattenfärger, låtsasmat till hennes lilla kök och den där rosa mumin tröjan jag la upp här förra veckan. Av Sannah och Robin fick hon en Tom och Jerry godispåse och av hennes fadder och hans tjej fick hon fyra par trosor och en pyjamas med mumin på. Sedan kom grannen över och gav henne ett litet paket som innehöll en superfin klänning/tunika med bamse på och ett par tillhörande leggins till, hon blev så glad för det setet att hon ville ta av sig sin klänning direkt och ta på sig bamse klänningen. Hon sprang därefter ut till Jonas i köket och sa pappa om och om igen tills han tittade på hennes fina klänning och så visade hon lilla "kutt".

Idag har vi också haft kalas för hela tjocka släkten kändes det som. Både min och Jonas familj var här samtidigt så allt som allt var vi tjugotre personer i våran lilla trea på 83 kvm. Grymme varmt var det men mycket trevligt. Däremot insåg vi att ska vi ha så här mycket gäster samtidigt hemma hos oss igen så blir det den dagen vi bor i hus, för som det var idag så bestämde vi oss att dela upp kalasen på två dagar istället även om våra familjer går riktigt bra ihop. Blev mycket för lilla hjärtat så hon grät nästan konstant en timme, hon ville inte öppna sina presenter så Jonas la henne en stund. Dock sov hon en knappa halvtimma sen var hon super ledsen igen, men ingen feber på hela dagen förrän alla åkt hem då hade hon 40º igen. Hon fick i alla fall öppnat sina presenter sedan och det blev mycket låtsas mat till hennes kök, hela serien från Ikeas leksaksmat har hon nu i alla fall, hon fick trosor, pengar, en sagobok och en vhs film (av min mormor) hade inte hjärta att säga att vi inte kollar på vhs här längre även fast vi har en i förrådet. Hon fick även en liten fatboy och någon grej från fisher price som vi får kolla närmre på imorgon.


Älskade lilla två åringen försöker se på film medan mamma fotar.





Mer bilder får ni se imorgon då jag inte orkar vara uppe mera.
God natt kramar från lilla mig*

~ KOMMENTARER ~

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0