I tisdags förra veckan var jag på sportlife och körde bodybalance, tänkte att detta skulle vara en liten mjukstart efter graviditeten med yoga/pilates.... in my ass att det var en mjukstart!! Efter bara fem minuter rann det nerför pannan på mig och så svettig som jag var under det träningspasset har jag inte varit under någon av mina förlossningar, hade sedan spagetti-ben när jag gick nedför trappan därifrån och hade även träningsvärk i mina lår i två dagar efteråt men skam den som ger sig, på tisdag tar vi nya tag igen och hoppas på att det går/blir bättre. 
 
I fredags morse när jag matade Haylee ringde det på dörren, tänkte ett tag att jag skulle strunta i att gå ner och öppna eftersom jag matade lill skrott och pratade med min mormor i telefonen men lade snällt på luren avbröt matandet och gick ner (inte många som brukar ringa på, de flesta brukar knacka.) Där stod en postman med ett paket till oss med mina och Jonas vinterkläder vi beställde i början av förra veckan så nu är vi helt redo inför vintern. Jonas behövde verkligen nya termobyxor då de andra var helt grå/vita på röven, byxorna är svarta egentligen så ni kan ju tänka er hur slitna dom var men de höll i ca tio år för honom så det har varit riktigt bra kvalitet på dem. 
 
Novalee kliar fortfarande i munnen och har ont men fick tips om ett par droppar som finns i Norge av kompisen Mia, min moster som bor i Strömstad ska över till Halden nu i veckan så hon kilar in på apoteket och köpa med sig en sån liten flaska till oss, TACK så mycket min älskade moster!! ♥ 
 
I lördags tog jag och min lilla familj en snabb tripp ner till Ullared och handlade hem en massa grejer + lite inför Haylees kommande dop. Köpte även där Trotsboken vilken jag VERKLIGEN kan rekommendera, super bra är den och man (jag i alla fall) känner igen sig en massa, så jag är ingen hemsk förälder ändå! Helt klart min nya favoritbok, där man kan få lite aha upplevelser när man har en två åring. 
 
Har fått sålt min älskade kamera så åkte iväg till netonnet igår och köpte en ny. En Nikon j1 blev det, den som har gått på reklamen vet ni, den man kan ta seriebilder med.. Tyvärr är jag inte nöjd med den så får åka tillbaka med den under dagen då flera bilder fick en massa ränder i sig och när jag ville ta en bild på Ella i mörkret så kunde den inte ta för kameran tyckte det var för mörkt antagligen FAST jag hade blixten uppe, mycket tråkigt då den kostade en bra slant. Annars gav den en massa fina bilder.
 
 
Ja ni ser väl säkert den underbara randen rakt igenom bilden..
 
 
Vad vi ska göra mer idag är en bra fråga, blir väl att vara ute mestadels av dagen då det är jätte fint väder.
Kram*

~ KOMMENTARER ~
Postat av: Emma

vilka HÄRLIGA bilder på dina flickor:)

2012-08-17 @ 18:32:46
URL: http://www.mammatillbenjamin.blogg.se
Postat av: Cissi - mamma till Emma och gravid med smurfen

Såg inte randen innan ;)

Skönt att ha alla vinterkläder fixade.. jag har mig själv kvar.. misstänker att jag inte kommer kunna ha mina vanliga insvängda kappor i vinter ;)

2012-08-21 @ 12:51:17
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Hanna M

=) Hittade "tillbaka" till din blogg nu ikväll när jag läste igenom lite gamla inlägg och kommentarer i min egen blogg. Vi fick barn ganska samtidigt 2010. =) Ser att du fått en till liten tjej sen dess, grattis till dig! Så fin!
Hälsningar/Hanna

Postat av: Cissi - mamma till Emma och smurfen i magen

Nästa lilla bebis är beräknad till slutet av januari, jag och BM är lite oense om när det kan vara, eller jag har fått flera datum.. men på måndag är det RUL så då kanske vi får nån klarhet..

Blir ju några månaders dif på hur Emma kom och när bebis kom, så där måste vi köpa en del vinterkläder i den allra minsta storleken den här gången ;)

Svar: Vad roligt!! :D Grattis igen och hoppas att det gick bra på RUL.. Tog ni reda på könet eller låter ni det vara en överraskning? :)
Hehe ja Novalee är ju född i början av februari så hennes kläder är ju helt olika i storleken till Haylee nu. Stackars Haylee hade knappt några sommar kläder alls när hon föddes (ja de dagarna hon kunde ha något tunt på sig alltså) Men än så länge kan hon ha en av Novalees gamla overaller och hoppas hon kan ha den ett tag in i vintern iaf. Hon är så pass mycket kraftigare och större än Novalee var så har en känsla av att vi måste köpa en vinteroverall till henne i alla fall.
Martina Jonsson Persson

2012-08-28 @ 09:58:19
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Linda- mamma till keven, chris & kiara

Glömt o svara på din kommentar för evigheter sedan :p Ja, hehe tack :)

2012-09-09 @ 09:06:28
URL: http://lindaglansins.blogg.se
Postat av: ♥ ♥ MelissasPrinsar ♥ ♥

sv: det är bara att haka på =)
svara på frågorna som jag har svarat på i inlägget så är de bara fylla på dom nya sen

Svar: Men när vet/ser jag när det blir nya frågor då? går jag bara in på din sida då igen eller? :)
Martina Jonsson Persson

2012-09-11 @ 11:04:57
URL: http://melissasprinsar.com
Postat av: Zandra Svantesson

Din kommentar;
Men såna bokstäver finns de ju massor av på texx ullared ;-) puss

Svar;
Jag vet men dem är så dyra tycker jag 0:) Typ 70kr för några bokstäver ;) Hehe. Dem åkte ju förbi Gekås på vägen hem från Vallåkra i Skåne, så dem HOME-bokstäverna jag fick från han kommer ju där i från ;) Puss :) <3

2012-09-11 @ 11:07:56
URL: http://zandrasnyadagbok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0