Idag har det hunnits med mycket. Var hos Jonas föräldrar på förmiddagen och lånade den stora bilen och lämpade av vår skatt. Medan de åkte till Slottsskogen och tittade/klappade på djuren där så var det vårstädning här hemma på gården så jag städade och Jonas började rensa i vårt stora förråd. När jag sedan var färdig med städningen gick jag ner till Jonas för att hjälpa honom med alla mina lådor med skit i från både pappa och mamma. Kan säga att det var väldigt mycket som slängdes bla gamla skolböcker och papper, teckningar och sånt där som bara tar plats och som man inte direkt ens kommer att kolla i någon gång mer. Just nu har vi fem stycken lådor kvar att gå igenom med en massa tavlor och foton och lite leksaker mm. Det tar vi antagligen imorgon och så åker jag till tippen på måndag igen och slänger skiten, för då har vi inga gamla möbler som skall med så det får väl förhoppningsvis plats i bilen. Bad mamma komma hit och hämta grejerna som vi sorterat undan till Second Hand men hon vet inte hur och när de ska ta sig hit och vi vill bli av med grejerna rätt snabbt så det blir att åka till Second Hand eller Röda Korset här i närheten istället, mest av allt hade jag ju velat att sakerna kom till Falköping eftersom min mormor jobbar därinne på SH.
Men men vill ha plats i förrådet så man kan få in cykeln där som nog inte kommer att användas allt för mycket under denna sommar ändå så det får bli inlämning här i närheten.

Novalee hade i alla fall haft det väldigt skoj med farmor och farfar under dagen, hon somnade lite i bilen men det hade vi räknat med så hon fick faktiskt vara uppe till kvart i nio ungefär, hon somnade fort i alla fall när vi läst bok, satt igång musik och släckt lampan. Så nu sitter jag här, Jonas vid tv spelet och Ella sover.


Novalee med vagnen och den fina ståbrädan.


Hoppas att ni haft en mycket trevlig dag och ha en fortsatt trevlig kväll..
Kram*

~ KOMMENTARER ~
Postat av: Carina ~ P h ♥ t o g r a p h y & d o g t a i l s

Visst är det härligt när man får slänga lite saker - man borde helt klart göra det oftare, är skönt för själen fniss

2012-04-22 @ 08:38:15
URL: http://elladora.blogg.se/
Postat av: Mamma till William och Wilma

Godmorgon..Fin vagn..här har en storasyster som vill att bebisne kommer snart så de kan gå opå promenader tilsammsn :) Ha en fin dag.kram

2012-04-24 @ 09:42:00
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0