Så besviken jag blev när jag kom till Jollyroom idag. Prövade att få in både P&T vagnen och Bozz vagnen och bara P&T gick in i bilen, vi prövade med bozzen också men den var alldeles för hög och även om vi hade tagit bort hjulen på den så hade den förmodligen skavt i taket och det känner vi ju inte direkt för. Dessutom var bozzen väldigt svår att manövra med bara en hand och eftersom vi har Ella och det är just den största anledningen till att jag vill ha en syskonvagn, för att just kunna gå ut med alla tre när Novalee är hemma från dagis, Ella måste ju få komma ut på sina promenader också liksom och rätt som det är vill hon ner i diket och kissa eller bara lukta och då går det inte så bra med en sån "tung" vagn eller vad man ska säga. Gick i alla fall väldigt bra att köra med båda händerna och sen så vet jag ju inte hur det känns att köra den med tyngd på, en annan nackdel var handtaget, att det inte går att höja/sänka och det känner jag är rätt så viktigt också då Jonas är så pass mycket längre än mig.
Så just nu lutar det väl åt en P&T men vet inte riktigt än. Är ju väldigt anti mot att ha bebisen ifrån mig under det första året men om det inte går att lösa på något annat sätt har vi väl inget val i så fall.
Har i alla fall bestämt mig att om vi ska sälja en av våra vagnar blir det den "nya" fina älskade scootern som vi köpte i höstas. Älskar den stora vagnen alldeles för mycket än så länge, den är så go och köra med den underbara fjädringen och den är stor och rymlig med för den delen men men..



Fina Emmaljunga-vagnen med superskön fjädring..

Novalee med hennes snygga vrålåk Scooter S

Bozzen som inte alls ville gå in i bilen..

Och till sist Phil and Teds Explorer.


Mycket barnvagns snack här nu det senaste känner jag men jaja, det är min blogg så det får ni tåla *blinkar*

Kram*

~ KOMMENTARER ~
Postat av: Petra-tvillingmamma

Bozzen är verkligen lik basson! Eller tvärtom :)

Åh det är så svårt med att hitta den perfekta vagnen!

2012-04-02 @ 21:55:01
URL: http://petratvillingmamma.blogg.se/
Postat av: Angelica & Plutten ♥

Jobbigt de där med barnvagnsjungeln :/ vi har samma problem, har nog bytt vagn 7-8 gånger under nästan 2 år.. Vi har inte hittat nån vi är nöjda med, förutom Emmaljungan..



Ska ni sälja scootern ?? :O den som är så himla läcker

2012-04-02 @ 22:01:11
URL: http://alltidgela.blogg.se/
Postat av: Linda- mamma till keven, chris & bebis i magen (BF om två veckor)

Vi har P & T och den är jättebra :) Dock lite ostabil i snö men annars lätt att köra och toppen! :)

2012-04-03 @ 08:50:04
URL: http://lindaglansins.blogg.se/
Postat av: Melissas Prinsar

bozzen hade jag när Linus va nyfödd =)

va har ni för bil?

för vi fick in den i våran bil samt massa påsar från en storhandling och vi handlar månadsvis :p

2012-04-03 @ 19:08:37
URL: http://www.melissasprinsar.com/
Postat av: Angelica & Plutten ♥

haha nä de är juh verkligen inte de :P

Jag ville ha en scooter S, men gubben tyckte Brio Spin istället.. Dock va jag inte helt nöjd med den så vi sålde den.. Nu är jag ute efter en Scooter istället haha :P



Jaa hon har blivit super stor, skulle vilja stanna tiden litegrann så man hinner med ^^

Novalee har juh blivit stor hon me, hur gammal är hon nu??

Har ni kommit på några namn till bebis i magen än då ? :)

Känner henne inte riktigt så, vi började prata via bloggarna för vi hade bf nån dag i mellan och hon hade juh flyttat från sin familj till Göteborg precis som jag så vi började prata lite :) dock har vi inte pratat på jätte länge nu

2012-04-03 @ 20:53:03
URL: http://alltidgela.blogg.se/
Postat av: Amy - 3 barns mamma vid 23

Jag har ju testat de flesta vagnarna... Bozz är inte en vagn jag skulle rekomendera någon faktiskt... Dålig kvalitet...



P&t har jag haft två olika av och ja dom är otroligt smidiga... men de har ju några nackdelar också men fördelarna vinner helt klart. Den är ju helt öppne bak till så bebisen når man hur lätt som helst.



Har du några frågor så fråga på :) jag kan nog det mesta :D

2012-04-04 @ 21:05:04
URL: http://olimy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0