Har till och från fortfarande väldigt jobbigt med nattningen med Novalee. Även fast vi satt upp en svart rullgardin i hennes rum är det fortfarande riktigt ljust därinne så sitter och kikar på mörkläggningsgardiner till också, hittade någon bra sida nyss som hade ljusrosa gardiner men vet inte hur mörkt det hade blivit i så fall.
Hur som helst har vi två dagar i rad hållit henne vaken under dagen som gått för att sedan lägga henne halv sju, sju och hon har nästan somnat på två röda! Det var underbart kan jag lova, men så var det igår hon somnade till filmen Boog & Elliot så lät henne sova i tjugofem minuter eftersom hon hade varit vaken sedan halv sex. Att lägga henne sen på kvällen tog en timme! Så idag fick hon inte sova någonting alls igen men även ikväll tog det en timme att lägga henne och då höll hon nästan på att somna vid köksbordet kvart i sex så hon fick välling, ny blöja och tänderna borstades men sen så var det som om hon sovit flera timmar under dagen! Hon skulle verkligen INTE sova efter vi läst bok och la oss ner i hennes säng.

Vi sitter inte stilla hela dagen utan hon är ju på dagis från nio till tolv, där har dom aktiviteter och de är ute och leker. Jag hämtar henne och så är vi ute en stund, går in äter mellanmål och går sedan ut igen och leker, antingen så sitter vi i sandlådan och leker eller så gungar vi eller så cyklar hon och det i stort sett fram tills Jonas kommer hem, det händer ju att vi går in ca en kvart innan han kommer hem så vi kan börja med maten. Hon är väl så övertrött att hon inte kan koppla av kan jag tänka mig.
Efter en stund nu på kvällen orkade jag inte mer och kände mig bara frustrerad och började bli arg så tog mig en dusch för att lugna ner mig, Jonas satte igång en film och körde hem hans kompis så när jag var färdig så ville hon ha ny blöja (var knappt någonting i den men hon fick en ny i alla fall) sedan så ville hon ha välling ännu en gång så vi satte oss framför tvn och efter hon ätit upp var hon så trött så vi gick in till hennes rum och då tog det ca tio minuter så sov hon.

Hon var/är så söt för rätt som det är så började hon pilla mig i håret och ja pussade henne massor på hennes lilla panna och så ryckte hon bort nappen ur munnen och sa att hon ville ha en puss på munnen. Sen visade hon med sina fina små fingrar hur gammal hon var och sa "tå å e lee, tå å" ♥ Mitt fina älskade lilla hjärta du börjar bli så stor, alldeles för stor och jag älskar dig så mycket så mycket och jag kommer ALDRIG att sluta älska dig min fina unge!!

Kram*

~ KOMMENTARER ~
Postat av: Linda- mamma till keven, chris & bebis i magen (BF om två veckor)

Jaha okej, hehe. Egentligen så spelar inte storleken så stor roll. Utan bara att dom är väldigt fasta, hehe. När man en gång haft så fina, fasta bröst så är det lite skillnad mot nu. Dom hänger ju verkligen inte, men dom är inte alls så fasta som innan. Och när jag ändå ska göra en bröst operation till som kostar lika mycket pengar så vill jag göra större också. Man vänjer ju sig och vill ha större :p Jag gjorde väldigt små första gången för jag var rädd att det skulle se dumt ut. Ville att det skulle se naturligt ut bara.



Men gjorde alldeles för små.. Hade A kupa innan och efter fick jag C, möjligen D.



Denna gången ska jag lägga i en del mer. Men mycket är också att jag inte väger som innan. Väger ju 5 kg mer än för några år sedan och då passar det med lite större också. Det måste ju ändå se bra ut och inte dumt :p Men jag gillar stora silikon bröst, fast inte super stora på mig själv. Men ganska stora ändå :)



Gjorde mina bröst på GPC i Göteborg. Ska göra där igen, super nöjd med dom!

2012-04-13 @ 08:27:40
URL: http://lindaglansins.blogg.se/
Postat av: Petra-tvillingmamma

Åh kan riktigt höra det framför mig när hon säger. Inte för att jag känner er så men man vet ju hur detta underbara "barnspråk" låter.



Försöker du skippa vilan helt nu då på dagen? Jobbigt det ska ta så lång tid :(



Och ja jag kan inte förstå hur en annan människa kan tro att man kan ångra sina barn!!

2012-04-13 @ 20:40:42
URL: http://petratvillingmamma.blogg.se/
Postat av: Petra-tvillingmamma

Kanske ska testa att låta henne klättra upp i stolen själv. För när jag sätter henne där så skriker hon och fäktar o har sig.

Skönt att hon somnar lätt i bilen, det gör mina med, oftast :)



Jag förstår precis vad du menar! Man blir ju helt förstörd efter en hel dag och sen vill barnet/barnen inte sova.

Man vill ju bara Sätta sig i soffan och ta det lugnt, få lite egentid.



Men man ångrar ju alltid det man har känt i denna frustration när dom kommer och tittar på en med sina vackra ögon.

Ja kan man annat än att smälta :)

2012-04-13 @ 23:01:44
URL: http://petratvillingmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0