Dagen igår gick väl som förväntat egentligen, lilla gumman kissade ner tre av fyra byxor på dagis men vad kan man förvänta sig av första dagen som blöjfri på dagis där det är en massa ståhej hela dagarna?
Min mamma kom ju hit igår med så vi åkte till Ikea och åt lunch där, men eftersom jag inte hade med mer ombyte till Novalee åkte faktiskt den där nedrans blöjan på men det var knappt någonting i den när vi kom hem därifrån i alla fall, sen blev det lite kiss på golvet under eftermiddagen och ingenting på pottan alls igår, men skam den som ger sig.
Idag hade hon inte kissat ner sig alls på dagis och hon kissade även två gånger här hemma på pottan innan dagis.
Vet dock inte hur det har gått på dagis om hon faktiskt har kissat där för hennes "ordinarie" fröken la de andra barnen när jag hämtade henne. Försökte få henne att kissa men hon var jätte arg så lät det va, åkte till Agnesberg med kaffe och kaka till Jonas och där skedde det en olycka men vi hade ju kläder med oss så det var ingen panik.
Så i två dagar i rad har hon sovit i bilen nu och jag trodde ärligt talat igår att hon inte skulle somna förrän nio halv tio men hon somnade hyfsat snabbt vid sju tiden ändå, får se hur det går idag bara (hoppas att det går lika bra som igår i alla fall.)

Sen vet ja inte om hon kommit in i någon period eller något.. klagar absolut inte över den i alla fall, men vet inte om jag vågar hoppas och ta till mig det riktig ännu. Novalee brukar ju alltid komma in till oss någon gång under natten men sen i måndagsnatt har hon vaknat och kommit in till oss halv sex på morgonen! Helt underbart måste jag säga, dock vaknar jag ju under natten ändå och lyssnar efter henne och går upp på toa men nej hon har inte kommit in de två senaste nätterna och i söndagsnatt så kom hon in vid halv två men när vi skulle hämta hennes kudde la hon sig i hennes säng igen och somnade om, sov till klockan sju. Igår somnade hon om inne i vår säng och då sov vi tills klockan ringde kvart i åtta. Känns som att bara för att jag skriver det här kommer hon att vakna på nätterna igen men håller mina tummar i alla fall!
Vill bara tillägga att hon SJÄLVKLART får komma in till oss precis hur mycket hon vill!! Vill bara att hon ska somna i sin egna säng och då ligger vi bredvid henne tills hon somnar så hon inte ska känna sig allt för otrygg.

Känns som att det blev ett litet hoppigt inlägg det här men ja...
Kram*


~ KOMMENTARER ~
Postat av: Linda- mamma till Keven, Chris & Kiara

Tack :) Ja de kan jag förstå, hehe :) Men snart så :)

2012-04-25 @ 21:01:02
URL: http://lindaglansins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0