Det blev varken en Phil & Ted vagn eller en Emmaljunga Scooter utan en jätte röd Emmaljunga Cangaroo som vi köpte istället. Dum som jag var så såg jag bara tjusningen i en trehjulad vagn istället för att se till det praktiska. Vagnen är jätte go att köra, men det finns ingen "spärr" till ryggstödet utan bara "spännband" under ryggen som man får dra ut så mycket man kan och att denna vagnen är ännu krångligare att trycka in i bilen så man måste ta av ena hjulet. Hade vi inte haft hundburen där hade det gått fin fint! En fördel är att vi behöver köpa en adapter till vagnen så får våran liggdel till våran City cross plats på den med.


Det senaste som hänt är väl att vi vart på begravning för morfar (vet inte om jag skrev det i förra inlägget orkar inte gå tillbaka för att kika heller för den delen.) Begravningen var jätte fin i alla fall och sorgdekorationen jag gjorde för mig, Jonas, Novalee, min syster och mina kusiner blev faktiskt riktigt fin tycker jag, dock hade puckona i Nödinge inte räknat särskilt bra för sju röda rosor och trettio vita rosor räckte INTE till ett helt hjärta utan fick i ren panik springa in på Älvängens blommor innan vi lämnade Novalee till hennes faster så dem fick fixa i ordning den. Hon satte även fast banden lite finare och satte i gröna kvistar så den såg mer "levande" ut.

Sedan har jag börjat jobba på ett företag som heter Formpac AB i Kungälv och där har jag vart i ca två veckor nu och jag stortrivs, har även fått åka hem för vård av sjukt barn med men de är så förstående där borta och säger att familjen är viktigare, familjen går först och det känns väldigt bra att det ser det så. Jobbar i och för sig bara extra där men hoppas att det blir mer än det. Jobbar fortfarande kvar på donken så har jobbat dubbelpass två gånger sen jag började på formpac, kan säga att jag vart grymt trött när jag kommit hem på kvällen alltså!
Ella har det riktigt bra hon med på dagarna nu när vi jobbar och Novalee är på dagis för hon får vara hemma hos grannarna som har två dobbisar och en pappilon. Så alla är helt slut här hemma på kvällarna.


Från det ena till det andra har jag tagit ut min kopparspiral med. Fick så sjukt ont i magen så fort ägglossningen började och likadant med mensen så hade sammanlagt ont i ca en och en halv vecka i magen och flytningarna var grymt jobbiga. Så denna åkte ut och eftersom jag inte får ha vanliga p-piller och mini- piller får jag mellanblödningar av efter tredje kartan så beslöt jag mig för att testa pessar. Vet att detta är mycket pillrigare och många har sagt pröva hormonspriral istället men då jag vill börja försöka med ett syskon till Novalee i slutet av nästa år så känns det rätt dumt att sätta in en sådan och sedan behöva vänta tills kroppen återställer sig igen från denna. P-spruta tar jag aldrig då jag såg hur en kompis blev efter sin och p-stav sätter jag aldrig i hela mitt liv in i min kropp igen (känns som att min p-stav fortfarande sitter kvar i armen fast det är fem år sedan dem togs ut.) Något "syskonplanering" blir det inte under detta år i alla fall då jag vill jobba minst ett halvår så min mammapenning blir bättre än den jag hade nu sist med Novalee och helst vill vi ju ha hus innan nästa kommer också. Men mycket kan hända och jag hoppas verkligen att jag får fortsätta på detta jobb jag fått börja på nu eller får något annat som också helst innehåller heltid. Men framförallt så jag blir fastanställd!

Well well nu ska jag ut med mitt lilla skräll och sedan lägga mig i sängen för att kolla på film med min älskade Jonas ♥

Kram*

~ KOMMENTARER ~

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0