Dagen började med att vi tog det lugnt jag, Novalee och Ella, sedan ringde Maria och undrade om jag och Novalee ville komma bort och leka en stund så vi åkte bort dit efter vi vart ute med Ella. Därefter åkte vi in till Nödinge och handlade mat för denna veckan.
När vi kom hem igen började jag göra drömmar, Jonas favoritkakor och använde ett pepparkaksmått och tryckte ut små hjärtan av degen. De blev tyvärr inte så bra när de kom ut från ugnen igen men Jonas tyckte de var goda och det var det viktigaste. Till middag idag blev det köttkorv, potatis och pepparrotssås, det blev himla gott måste jag säga. När vi lagt en trött Novalee för natten så satte vi oss i soffan för att kolla på film.. "The Town" blev det denna kväll. Än är inte filmen slut men fram tills nu har den vart bra i alla fall. Vi tog ju visserligen en paus i filmen för att bada. Det var riktigt mysigt att bada med skum i och ha tända ljus runt omkring, det var ju så länge sedan vi hade skumbad och tändaljus.

Här har vi haft en bra alla hjärtans dag och jag hoppas ni andra har haft det också.
Kram*

~ KOMMENTARER ~
Postat av: Amy-23 & 3 barnsmamma!

här är receptet



GRÖTBULLAR



Det här behöver du:

3 dl havregryn

5 dl vatten

1 tsk salt

150 g smör

5 dl mjölk

1 dl sirap

50 g jäst

Vetemjöl, rågmjöl, grahamsmjöl...



Så här gör du:

Koka havregryn, salt och vatten till en gröt. Tag av kastrullen från plattan och rör ner smöret så att det smälter. Tillsätt mjölk och sirap, låt svalna tills det blir fingervarmt. Smula i jästen och blanda väl. Arbeta in mjöl till en lagom, ej för fast, deg. Låt vila ca 5-10 minuter.



Forma runda bullar (ca 30 st) och lägg på en plåt med bakplåtspapper. Jäs till dubbel storlek (ca 30-40 minuter). Grädda bullarna i 225 grader i ca 10-12 minuter.

2011-02-15 @ 13:36:15
URL: http://www.olimy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0