Denna veckan har jag vart helt slut i kroppen, var ju liksom ett tag sedan jag jobbade så kroppen har vart så trött så trött. I onsdags när inte Greys gick tänkte jag att jag skulle lägga mig direkt efter att ha sett på Arga snickarn men så bra gick inte det, för när jag väl kom i säng så låg jag och Jonas och pratade till halv elva. Upp tidigt på det, jobba häcken av sig och vara förbannad på förmannen som bara ska krångla hela tiden, sedan hem igen hämta mina älsklingar, laga mat, lägga skrutt, ut med hund, kolla Grimm och sedan lägga sig igen. Men vänta lite nu... lägga mig? det gjorde jag ju inte direkt utan gick och småplockade sen var klockan tio och vi la oss båda två och ännu en kväll låg och pratade till elva. Trött som ett gnu dagen efter och köra samma visa igen.

Fast i fredags hade det faktiskt kunnat gå lite illa. När jag körde bort till McD under lunchen började bilen plötsligt att "slå" nåt fruktansvärt precis så som den lät när vi hade fått punktering i somras och hungrig som jag var vart jag hur förbannad som helst, stannade till inne vid OkQ8 och kollade men inget tecken på punktering på något av däcken.. Åkte bort köpte maten åkte tillbaka till jobbet igen då det slog ännu mer så ringde Jonas i panik och råkade även bli arg på den stackarn, fick prata med hans pappa som lugnade ner mig och sa att jag skulle försöka lokalisera vart ifrån ljudet kom ifrån och sedan efterdra däcken (hade ju inte gjort detta sedan vi satte på vinterdäcken för en vecka sedan) Kom till jobbet slängde i mig mat och frågade grannen om han kunde hjälpa mig och försöka hitta felet innan vi åkte hem. När vi väl var klara inne på lagret och skulle skriva våra tider så sa han att det var riktigt tur att han efterdrog däcken, för det vänstra framdäcket kunde man plockat loss bara så där så löst satt det. På hemvägen lät det ingenting!

Under lördagen tog vi det mest lugnt, firade Jonas ena syster som fyllde år i fredags men glömde självklart plånboken så stackarn blev utan present. Skjutsade även grannarna till Kungälv som skulle på julbord med jobbet.
Eftersom vi inte har gjort någon pepparkaksdeg ännu så fick vi med hem en degklump från hans syster så nu slapp vi göra det så det som återstår blir att baka. Mamma och Julia ska ta med sig en liten kavel hemifrån dem så Novalee kan få vara med att baka (om de nu kommer imorgon vill säga.) Novalee spydde nämligen imorse så verkar som att magsjukan kanske har hittat hem till oss också. Hon har inte spytt någonting efter det men vågar inte släppa iväg henne till dagis ifall det skulle vara något, fast det tyckte grannen att jag skulle göra eftersom hon är pigg och glad och är som vanligt men aa ni fattar vad jag menar. 
Klart jag vill och behöver jobba men vill inte släppa iväg henne till dagis och smitta ner andra när jag vet att det går omkring sån här skit.. 

Just nu gör jag i alla fall julskinka men smart huvudet Martina köpte fel skinka så får "ungsbaka" den i tre timmar innan jag kan griljera den. Brukar ju alltid köpa färdig kokt så det bara är att griljera den med en gång men denna gången missade jag det totalt så jag hoppas att det blir bra nu bara för en julskinka för 218 spänn vill jag inte se gå åt skogen! Har btw precis skickat efter julkort på mina älsklingar så längtar massor efter att få hem dem nu.



Ha en fortsatt trevlig tredje advent!
Kram*

~ KOMMENTARER ~
Postat av: Carsie

Jösses, vilken tur att ni kollade däcken! Kunde gått illa..



Men vad fin Ella är med julemössan och flätor ler Och intressant att hon kan ligga på en fårfäll.. det går inte här - Zita vill bara döda fällen!



Fär första gången så har vi köpt en färdigkokt skinka och det känns enormt bra att bara behöva griljera den och inte koka den i flera timmar gör tummar upp



Ha det gott gumman ♥

2011-12-11 @ 22:09:04
URL: http://elladora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0