Novalee kunde som sagt inte somna till ordentligt igår kväll och det hade väl kanske sina förklaringar. Vaknade och skrek och hostade hela tiden och hostade lite till.. vilket resulterade i att det blev knäpptyst och sedan ett konstigt ljud, hon spydde och låg fastspänd i vagnen (bara runt midjan så hon inte kan trilla ur) så hon höll ju på att kvävas. Kanske hon inte skulle gjort det vet jag ju inte men panik fick jag och satte henne upp illa kvickt! Jag kanske överreagerade vad vet jag men det blev i alla fall ett pyjamas byte och avtorkning av vagnen. Satte henne sedan i soffan hos mig och så tillsammans kollade vi på lilla sjöjungfrun. Än en gång hostade hon och började spy, inte direkt jätte jätte mycket men hon spydde fyra gånger också och mat från middagen kom ju upp. Jag ringde till Robin eftersom Jonas ännu inte kommit hem ännu och han ville att vi skulle åka in med henne med tanke på att hennes utslag blev mycket värre under natten. Jag ringde kl tre till sjukvårdsrådgivningen och hon tyckte också att vi skulle åka in så när Jonas kom hem tog vi på oss kläderna och åkte iväg.
Vi var framme vid Gamlestadens Jour-/vårdcentral vid fyra tiden och där togs det prover. Jag fattade knappt vad läkaren och en ena sjuksköterskan sa än mindre Jonas.
Det vi fick reda på var i alla fall att hon hade "atopiska utslag" sånt som kan uppkomma under förkyldning och under allergi. Hon förklarade också att hon skulle ge henne något vidgande mot hennes bronkit och förklade en massa runt där, men allt det där om bonkit visste vi ju redan eftersom det var det vi var inne för i Januari. Vi har nu fått salva och något mer som hon aldrig sa vad det varken hette eller skulle göra för "nytta". Ja jag orkade inte fråga mera frågor eftersom jag inte hörde så mycket av vad hon sa och alla tre var så trötta.

Nu ska i alla fall jag och Pellisen upp i skogen med grannen och den ena av deras dobbisar.
Så ha en trevlig lördag
Kram*

~ KOMMENTARER ~

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0