Idag har jag eller vi (jag och novalee alltså) vart på utbytardag i Alafors. Min ena svägerska skulle hjälpa hennes dotter med fika försäljning till hennes skolklass utanför lokalen och eftersom hon stod där så undrade min andra svägerska om jag skulle dit också och det skulle jag ju. Vi skulle mötas tio i åtta eftersom det öppnade klockan nio för att komma in tidigt. Jag vaknade i alla fall av att jag inte kunde somna om och jag vred och vände på mig, tills jag upptäckte att "hm det är inte mörkt i rummet, det är inte mörkt ute längre" undrade förstås vad klockan var men kollade på babyvakten istället då jag undrade om inte Novalee skulle vakna snart och ser till min förskräckelse att lyset är på det högsta! Jonas vred ned volymen under natten.. Våran idiotiska babyvakt har en liten smart funktion som visar hur varmt det är i rummet men går det över 25° så piper den till och sen är den tyst om inte graderna ska hålla på att krångla fram och tillbaka, vilket den gjorde i natt. Den pep fram och tillbaka HELA tiden!
Hur som helst så slängde jag en snabb blick på klockan som stod vid sängen och såg att den var fem över. Kunde dock inte se om den var sju eller åtta på morgonen. Undra hur länge hon hade gråtit egentligen, min stackars lilla älskling!
Tog i alla fall upp henne och kikade på klockan i köket och ser att mjo klockan är fem över åtta så det var bara att slänga på mig kläderna, ta på Novalee ny blöja, kläder och fixa en flaska med mat till henne. Dagen innan hade jag och Jonas bestämt att hon skulle vara kvar här hemma med honom men så blev det inte nu för jag hade aldrig kunnat få henne att somna om på en halvtimme. Så ut i den kyliga morgonen tjugo över, in i bilen och in till Nödinge då jag var tvungen att ha med mig pengar. In i bilen igen fort som attan och sen till Alafors. Tyckte jag hann med allting rätt bra med tanke på att jag var i Alafors tjugo i nio.
Min svägerska (ja båda två faktiskt men den andra skulle ju sälja fika så hon fick sitta där, däremot gick hon in ett par gånger ändå..) hon stod läääängst fram så jag fick den stora äran att få gå in med henne först i en fullspäckad lokal fullt med massa barnkläder/artiklar och leksaker!

Hittade en del grejer faktiskt och allting gick på 360 kronor någonting. Efteråt skjutsade jag hem min svägerska till Jonas föräldrar och fick där lite frukost. Novalee somnade i den kommade bebisens säng en liten stund och sen åkte vi hemmåt.


Har i ca två veckor velat ha ett par små mockasiner till Novalee men de jag hittade i affären var så himla dyra så tänkte kolla på tradera och hittade ett par som jag la i minneslistan. Kom på idag att jag kunde kolla om jag hittade såna på utbytardagen och ser ni jag hittade ett par för 15 kronor! (tror de kostade så i alla fall) De vart inte dyrare än 30 kronor det vet jag och de är liiiite billigare än 120!

 

Skötbädden fyndade jag också, verkligen i jätte fint skick!



Har länge tänkt att jag ska köpa en sån här antingen från Gó boken eller Libero men har inte velat lägga 150 kr eller lägga alla mina poäng från Libero på en sån där spegel grej, men så hittade jag denna nu.

Små varma tossor från PO.P att ha i vinter

Ett par kläder plagg från både Mexx, PO.P, H&M och Esprit.

Sovpuckar ifall och när hon blir förkyld någon gång igen

Och sist men inte minst, Patrick älskare som vi är så var jag bara tvungen att köpa denna mysiga bok!

Ha en fortsatt trevlig lördag
Kramar från oss*


~ KOMMENTARER ~
Postat av: ida

kul att göra såna fina fynd :D

2010-09-25 @ 22:22:55
URL: http://gbgida.blogg.se/
Postat av: emma

Vad många fina grejor du fyndade , verkligen fina:)

Joda, nog ska ja förstå men tycker det nog är lättare och smidigare om doktorn underösker:) Men tack för tipset:)



Vill även säga att du kan blockera min gamla msn och adda [email protected] istället.



kram

2010-09-26 @ 23:13:56
URL: http://trollbollsmamma.blogg.se/
Postat av: emma

vet inte vad han hade för temp när han föddes, men det kan man nog kolla,.

Varför undrade du vad han hade för temp när han föddes?

kram

2010-09-26 @ 23:23:48
URL: http://trollbollsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0