Det är min dotter det, ja min hund också för den delen men nu är det Novalee som härjat runt här under en timme. Hon har kommit på att man kan dra ut lådorna så vi måste hitta något som spärrar så hon inte kan klämma sina små fingrar. Så förut när jag gjorde välling till henne drog hon ut lådan längst ner och hängde där, satte henne upp men hon fortsatte att göra samma sak så ställde henne upp på sidan så hon inte kunde dra i den och oj vad hon hittade mycket skoj! Sedan var det dags för hennes morgonvälling så vi satte oss i soffan som vi alltid gör till morgon- /kvällsvälling. När hon var färdig krånglade hon runt här i soffan så jag satte ner henne på golvet, och som jag skrev igår har hon ju lärt sig att åla så hon tog sig fram här i vardagsrummet både hit och dit medan jag tittade på tvn. Rätt som det är hör jag ett litet "dunk" från pringles chipsburken som åkte ned i golvet som stod vid soffan. Kollade så inte locket åkte av och det gjorde det inte så tänkte att då kan hon ju faktiskt få leka lite med den. MEN min sketonge fick bort locket och stoppade in chips i munnen. Vet inte riktigt vad hon tyckte om det faktiskt, tog i alla fall halva ifrån henne så resten fick hon faktiskt.. Novalee har fått smaka på sitt första chips!

Snart ställer hon sig förresten upp själv mot vardagsrumsbordet ser jag, fast än så länge vill benen inte riktigt med och det är roligare att tugga på bordet, hon hittade också våran gästbok som låg på hyllan under bordet och tyckte den var hemskt rolig att slita i. Det tycker inte jag kan jag säga. Min lilla lilla vilding.

Glömde ju skriva det igår men i lördags så var jag, Novalee, Jonas och hans föräldrar och bowlade. Vi åkte först till "Star bowling" inne i göteborg men det var fullt och om vi skulle få en bana så fick vi vänta tills klockan tolv på natten! Reine ringde då till "Bowlers" på Stigs Center och där fanns en bana ledig så vi bokade den och åkte dit istället. Allt gick jätte bra och det var så kul, har ju inte bowlat sen en till två veckor innan Novalee föddes och jag VANN! Trots mina onda händer så vann jag (ja jag gillar att vinna för er som inte visste det och jag är en riktigt dålig förlorare, har dock blivit lite bättre tycker jag men det finns väl delade meningar om den saken.)

Vet inte om ni minns att jag skrev att Jonas systerdotter fyllde sex år den tolfte oktober men hur som helst så blev hon storasyster tre dagar senare till en liten syster och hon är så stolt över henne!

Tror jag får ta min lilla äventyrare här nu så hon inte hittar på något mer dumt, hon är nämligen borta vid skötväskan nu och pillar.

Kram*

~ KOMMENTARER ~
Postat av: emma

nej de hade ja glömt. men lade till dig nu:)

joda, de är bra med oss:)

2010-11-01 @ 09:55:00
URL: http://trollbollsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0