Har nu varit vaken sedan kvart över fem och nu sitter jag här framför tvn och äter mina smörgåsar och dricker thé, Novalee sitter på golvet och leker med en leksak Och Jonas, Ella sover (än så länge.) Idag börjar Jonas en timme tidigare så ska strax väcka honom, känns bra att han kommer hem tidigare på kvällen nu. När han kom hem igårkväll satt Novalee på köksgolvet och lekte medan Ella sprang fram till grinden helt överlycklig, Jonas ställde sig mitt i trappen och tittade på dem. Novalee såg nu honom och blev helt överlycklig hon med och bara slängde sig på mage och började sprattla och le med hela ansiktet. Sen gosade de alla tre en liten stund, Jonas bytte blöja och tog på Novalee sin pyjamas, sen fick hon välling och så var det dags för tandborstning och läggdags. Vi åt sedan pannkakor till kvällsmat och det var så mysigt!

Skrev inlägget för ca. två timmar sedan men så avbröts jag med en bajsblöja och så kom Jonas upp och nu orkar jag inte ändra om halva inlägget så jag hoppas det går bra ändå.

Kram*


~ KOMMENTARER ~
Postat av: Carina

sv: Det här med att "bita" sin flockledare är nog just på grund av att hon vill vara flockledare och blir helt enkelt sur när man säger till henne, hon är ju en tonåring just nu.



Zita har gjort samma sak, många gånger - första gången när hon var 10 månader och oftast bara emot mig. Men numera gör hon inte så längre, då hon åkt ner på golvet med en nära-döden-upplevelse VARJE gång hon gjort så.



Bara att ge Ella en nära-döden-upplevelse varje gång hon försöker ta befälet så skall ni se att det snart är löst. Det är Ni som är flockledare, inte hon!



Kram på er.

2010-11-02 @ 11:32:06
URL: http://elladora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0