Novalee sover ute i sin vagn på våran lilla altan (eller vad man nu skall kalla det) och Ella står nere i hallen och piper och gnäller vid dörren. Hon är så söt våran hund, så fort man inte hör Novalee på morgonen eller natten så hoppar hon upp och ner i sängen ställer sig bredvid min sängkant eller skäller, allt för att vi ska höra Novalee och nu gnäller hon för hon märker ju att fnutten saknas här inne. Det blev inte någon direkt inkallnings övning vi gjorde ute utan vi lekte och kampade (alltså med en trasa, INTE med någon annan hund eller nåt sånt.)
Hon tappade i alla fall greppet och skulle ta ett nytt tag i trasan (en gammal avklippt brandslang från brandkåren) och råkade klämma mig med två av sina tänder mellan tummen och pekfingret.
Gjorde lite ont men kändes precis så som när man skulle kunna klämma sig i något skåp eller liknande. Lite svårt att förklara men jag har gjort illa mina händer så sjukt mycket när jag jobbade inom industrin så jag borde kunna förklara tycker man ju. Hur som helst blev det ett litet skrapsår. Hon börjar i alla fall bli duktig på att komma fram till en med leksaken och faktiskt släppa den, fast då måste man hålla i hennes halsband annars kan det ta lite tid.


Tre av Novalees kusiner..

Farmor matar en liten sjukling

En glad sexåring med ett STORT paket inslaget i ett lakan, kan ni gissa va det är?

Jo en cykel!!

Hennes mamma (Jonas syster) är så duktig på att baka..

Jag som egentligen inte ens gillar tårtor ÄLSKADE denna!! Så grymt god alltså..

Ella fick också vara med, fast hon fick ligga i hallen med sin tratt tills Mattias kom (Jonas äldste systerson) så hon inte slickade på sitt sår på tassen.

Far och dotter det går inte att ta miste!


Novalee gillar Ella..

I alla fall hennes svans





Och så blev Jonas morbor för sjätte gången.

Söta Yasmine så liten och lätt

I alla fall om man jämför mot den här söta lilla klumpedunsen ♥


Novalee och Natalie



De minsta kusinerna

Bebiiiiis!


Novalee verkligen älskar telefoner



Sen somnade Novalee i sin vagn i bara blöja för att hon kissade ner sin tröja/tunika och hennes mammas strumpa.

Yasmin sov som en stock hon också




Novalee vaknade innan alla bilder var inlagda eftersom det tog ca en timme att ladda upp alla bilder (jag gör en massa andra saker emellan också) och nu ska jag alldeles strax äta spagetti.. ja bara spagetti och ketchup såklart.

Kommer ännu mer bilder senare under eftermiddagen/kvällen. Ska bort till Mia och Liam sen så Novalee får leka lite, de har inte träffats på jätte länge nu!

Kram*

~ KOMMENTARER ~
Postat av: Krigge

Ooooo!!!! Många nya härliga bilder!!

Grattis till 6-åringen (Riktigt pampig tårta)

Grattis till Jonas (SJÄTTE gången?? Han börjar bli van)

Stackars Ella som får gå med dumstrut...

Och du vet ju hur mycket Tobbe älskade telefoner när han var yngre. Det är något speciellt samband mellan bebisar och telefoner/fjärrkontroller!



Kraaaaaaaaaaaaaaaaam!

2010-11-01 @ 15:31:17
URL: http://kristinasscrapbooking.se/
Postat av: Lina

Tackar :) Har ni också varit tillsammans i 2 år?

2010-11-01 @ 20:22:50
URL: http://www.adperpetuum.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0