Jag ville ju så gärna ha den där buren så ringde upp till Ucklums djuraffär och kollade ifall de hade hade den buren vi ville ha och de hade två stycken kvar som tur var så de la undan en till mig. Jonas åkte iväg in till Göteborg till Gothia Ink där han skulle tatuera sig och jag tog mig själv och Novalee ytterkläder och kopplet på Ella, för att sedan bege oss mot bilen. Väl på väg så kör jag förbi avfarten jag ska in på så kör ända bort till Ljungskile för att kunna vända och köra tillbaka. När vi kommer fram så går jag och Novalee och kollar och hittar halsbandet som jag ville ha till Ella (hennes syster Zita har ett likadant/liknande) så ut till bilen för att hämta henne för att kolla om det fanns något bra i hennes storlek (hoppas nu verkligen inte att detta fina halsband trillar av uppe i skogen också som det förra gjorde) går ned för trappan och ska betala men där hittar jag tomteluvor till vovvsan så den fick följa med hem och likaså ett grisöra som hon ska få knapra på nu ikväll.
När jag väl ska betala funkar inte deras kortläsare för Visa kort och deras internet lägger av helt så får åka en mil för att ta ut pengar och sedan åka tillbaka igen. Krångel krångel med ett stort K! När vi fått in buren i bilen och jag lyckats få in Ella där så vill inte vagnen in.. Vi som provat flera gånger med den buren och vagnen bredvid.. Var bara att gå in igen och fråga om hjälp med att flytta buren ett par cm till åt vänster så att vagnen gick in och efter det så funkade det fin fint. Novalee blev ju självklart hungrig så slängde ihop en flaska välling till henne och höll allvarligt talat på att frysa tårna och fingrarna av mig när jag stod där och höll i nappflaskan precis innan hon var färdig. NU bar det äntligen hemmåt och Ella gnäller, piper och skakar där i sin bur, men efter si så där fem-tio minuter skakade hon "bara" och efter en stund la hon sig ner och låg där ett tag men skakade nog ändå. När vi var hemma så hoppade hon ut fort som attan och jag fick henne faktiskt till att hoppa in och ut själv två gånger så detta kommer nog att ge sig snart tror jag. Det är bara en vane sak som en kvinna sa utanför djuraffären när jag försökte få in Ella första gången, så nu gäller det till att åka mycket bil fram till Sälen resan så hon sitter där i bak tyst.

Allt som allt tog det tre timmar från det vi åkte hemifrån tills det att vi kom hem igen..
Kram*

~ KOMMENTARER ~

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0