Ahh jag blir så arg! Var ute med Ella igår kväll på hennes lilla kvälls"kiss" medans Novalee sov och innan Jonas kom hem. Vi gick runt huset och när vi kommer till gången ner till andra huset så ser jag att Ella haltar lite med vänster baktass men tänkte inte så mycket mer på det eftersom hon gjort så nån gång innan. Jonas kom hem, vet inte vad klockan var men det var sent i alla fall då Jonas säger "gå ner Ella" (från sängen) och tittar på henne och tänder sedan lampan... Hon haltade rejält mycket!
När vi var ute så trampade hon antagligen på en glasbit eller något liknande för ca två cm på hennes ena tå-trampdyna hade den svarta fina trampdynan slitits bort och var nu ett hemskt fult sår. Jag ringde veterinären imorse och så åkte vi in.
Eftersom katterna behövde vaccineras så följde de även med fast i en sportbag då jag inte fått tillbaka min kattbur av min kompis, stackars katter..
Hur som helst så tvättade dem såret och hon fick bandage runt om så vi ska hålla på att byta bandage en gång om dagen i ett par veckor nu *suck*, vi bad också veterinären att kolla hennes haka då den inte blivit något bättre sen hon ramlade och klappade i den för ett par veckor sedan. Där hade hon fått en kraftig infektion så här blir det antibiotika i fjorton dagar. Vi är nu ett par tusenlappar fattigare kan jag tillägga! Idioter som inte orkar ta sig till en soptunna för att kasta sina saker där, men neeeej de bara måste kasta flaskor och dylikt ÖVERALLT!! Kommer ju inte tillåta Novalee gå barfota här utanför i alla fall.

Imorgon ska vi på lilla Sagas dop och på söndag ska vi till Jonas föräldrar på middag och sedan lämnar vi vårat lilla hjärta där för att sedan åka och kolla på Robin Hood på VIP bio. Ska bli så mysigt att få bara rå om varandra utan några djur, bebis och att inte vara hemma.

I helgen som var tog min syster konfirmation så jag och Novalee åkte upp till Falköping och stannade där från lördag till måndag, tyckte det var så mysigt!

Dagarna efter har jag blivit bjuden på mat hemma hos Mia, Jocke och Liam (tack så jätte mycket för den goda maten) jag, Mia och barnen åkte i onsdags bort till Backaplan och shoppade loss lite för att sedan åka bort till Ikea och shoppa lite där också.
Igår (torsdag) gick vi bort till Nödinge och handlade och när jag kom tillbaka var Jonas purken och trött, han spelade lite tv-spel och kom sen in på toan där jag stod och bytte blöja på Novalee, pussade mig och sa förlåt, vi pratade lite och tillslut sa jag "du har inte ens sagt grattis till mig" och började gråta.. Den som jag mest ville ha ett grattis ifrån hade glömt bort min födelsedag!! Ändå hade han frågat mig kvällen innan om jag ville ha presenten på onsdags kväll eller på torsdag förmiddag. Han är för söt min älskling *ler*
Min svärmor kom hit och så åkte vi bort till Ikea där jag blev bjuden på mat och så shoppade vi lite, efter det så åkte vi hem till dem och fikade lite så farfar Reine fick träffa Novalee. När vi åkte hem var hon helt övertrött och skrek hela vägen hem men somnade som tur var rätt snabbt.


Godingarna håller handen

Medans Novalee sov..

Tog Liam sin första premiär tur i gungning

Leka i babygymmet kan också vara kul

Älskade lilla gladfis

Galenpannan

Lik pappan är hon också!

Vackra hund skrälle

...

Skönt med lite skugga också

Funderar allvarligt på att förstora eller i alla fall rama in.

Min nya frisyr

-ll-

-ll-

Så blev frisyren i alla fall och jag är SUPER NÖJD!!


Nu så får ni ha en riktigt trevlig fredagskväll med massa mys och gott!
Kramar*

~ KOMMENTARER ~
Postat av: Sara

Vad fin du blev i håret!! :)

Tjabo brukar också stå o titta ut genom fönstret sådär sött som eran Ella gör på dina frisyrbilder =)

2010-05-28 @ 20:40:18
URL: http://sarungen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0