Jonas har börjat jobba idag igen efter ca. sju veckors ledighet. Blev riktigt tomt när han åkte vid ett tiden och jag saknar honom hur mycket som helst. Än så länge har det gått bra att vara själv med min lilla godis, hon ligger så gott och sussar i sin säng, hör lite ljud från henne då och då men hon fortsätter att sova. Jag har också sovit en liten stund under eftermiddagen och har gått runt här hemma och plockat lite bland tvätten mm.

I fredags fick jag förresten på mig min förlovningsring igen, jag blev så himla glad! I lördags var vi hemma hos mamma och hälsade på. Var meningen att vi skulle på 73 års kalas hos mormor och morfar, men födelsedagsbarnet (alltså min morfar) blev sjuk och fick åka till KSS i Skövde. Hoppas så att han blir bättre snart och att de hittar vad som är fel på honom. Hur som helst så fick min mormor, mina mostrar, Mia och Natalie, min syster, hennes pappa och bror träffa Novalee. Vi blev bjudna på både pizza och våfflor av mamma, men så vid nio tiden åkte vi hem därifrån och ja saknade mamma redan när hon stängde dörren. Jag körde nästan hela vägen hem sen fick Jonas ta över för jag blev så trött.

Igår bakade jag för första gången (själv) mockarutor/kärleksmums och de blev minsann riktigt goda. Efter det åkte vi hem till Jonas föräldrar där vi fick mat. När vi kom hem därifrån så hade Novalee ett bryt här hemma och bara skrek och skrek. Jonas hade henne för att jag skulle få sova men efter ca en timme "klarade" han inte av det längre så han kom in med henne till mig och där somnade hon fem, tio minuter senare helt övertrött. Jonas kom in lite senare och lyfte över henne till sin säng där hon sedan sov fyra timmar för att sedan vakna och vara lite små hungrig. När hon sedan somnade om så sov hon nästan till tio. Jag gick upp i alla fall och gjorde i ordning frukost till mig, gick på toa och ställde in allt som ja skulle ha inne i vardagsrummet och så gick ja in i rummet tog upp lilla godis, bytte blöja på henne och när jag sedan satte mig i soffan då först började hon skrika efter mat. Vi har en minsann riktigt snäll dotter, hoppas att hon håller de sovrutinerna hon har nu. Fast jag skulle egentligen behövt gå ned till affären för att köpa baguetter till Jonas och posta på ett brev men det får bli imorgon då affären stänger klockan sju, men brevet kan jag posta på nu ikväll i alla fall.

Har ju glömt att skriva GRATTIS här till min vän Vikky som fick en liten dotter dagen innan Novalee föddes och ett stort GRATTIS till Zizzi som fick sin lilla Molly i janurari (lite sena grattis dock.)

Ella tar förresten detta med en skrikande bebis i hemmet riktigt bra och katterna också. Ella vill vara med hela tiden och att pussa på henne är ju det allra bästa, speciellt när hon blir matad eller ligger på golvet. Vi försöker lära henne att man inte behöver vara så jätte nära hela tiden och att hon heller inte behöver pussa på henne.

Nu verkar det som att N vaknar här eller också är det en liten mardröm.

Ha en trevlig måndagskväll
kram*


En stolt mormor håller sitt barnbarn för första gången

Moster Julia håller sin lilla systerdotter

lilla N och stora N

Mia

Gammel-mormor Kerstin håller sitt barnbarnsbarn för första gången

Min underbara vackra mormor som nu också får heta "mormor Kerstin" (min gammel-mormor kallades för mormor Ingrid, hon gillade nämligen inte att bli kallad gammelmormor för det lät ju så gammalt)

Eva och Jonas pratar

Min moster Eva som nu blir gammelmoster åt Novalee

Jonas och Natalie lyssnar på Eva

Mia igen

Jonas och Natalie igen

Natalie på väg ut

Mina vackra hjärtan

Tre generationer

Ella var så söt, precis innan vi skulle ta kort så backade hon bakåt och satte sig ned bredvid mamma och tittade på oss och sedan på Jonas och ville också vara med på kort och visst fick den vackra vovven det!

~ KOMMENTARER ~
Postat av: Sara

Hehe eller hur, det måste vara många som har hörselproblem i dagens läge. :P

Oj, var han ledig i hela sju veckor? Förstår att det blir tomt nu när han jobbar igen.

Tur att Ella tar det så bra med Novalee. :)

Hoppas att din morfar blir bättre snart!

Kul att du fått på dig din ring igen. :) Jag fick ju oxå ta av mig den o hade av mig den i typ en vecka men nu kan jag ha på mig den igen, skönt. Visst känns det tomt utan?.

Åh, jag bakade oxå kärleksmums härom dagen, för första gången själv, coolt ;D Synd bara att dom tar slut så fort...... 8-)

2010-03-01 @ 21:19:50
URL: http://sarungen.blogg.se/
Postat av: Mia

Fina bilder du har :) Stora N gilla Jonas mycket :) Hoppas ni har de bra och att de inte blir aldeles för ensamt..



Kram kram

2010-03-02 @ 09:00:49
URL: http://miiia87.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0