Har inte blivit något bloggande på en hel vecka nu ser jag. Har inte haft ork och så har jag ju en liten tjej här hemma som vägrar att sova själv, skriker och har ont i magen. Denna veckan började hemma hos mamma då jag ville att morfar skulle få träffa Novalee och hålla henne innan han åker in på operation. Hoppas att den jäkla cancern försvinner! På tisdagen klippte jag mig och medans jag var hos frissan var Mia med mig mest för att ta hand om min godis men hon sov som en stock i flera timmar. Hon älskar att sova i vagnen och i bilen, vilket jag kan förstå så mycket som det skumpar och vibrerar. Åkte ut till pappas grav men vi gick aldrig fram till den för den ligger längst bort och längst in i hörnet och det var bokstavligen snö upp till mina lår så kände inte direkt för att gå in där med mina tennis-skor och mina enda torra byxor (Novalee kissade ner mina mjukisbyxor under morgonen.) Resten av veckan har jag varit ute och gått med Mia och Liam, våra små älsklingar sover i stort sett hela tiden. Igår vart vi hemma hos Theresa på fika (en från föräldragruppen.) Vi vart ett par stycken och det var kul att se deras småttingar också, Novalee var dock den enda lilla-tjejen där igår. Efteråt så gick vi en liten promenad och jag hämtade ut Ella så hon fick sig en prommis hon också.

I natt tog Jonas Novalee så jag fick sova, men han skulle ju upp och jobba så tyckte det var lite dumt men nu så är jag hyffsat utvilad. När jag vaknade i natt och Novalee skrek fick jag för mig att det var lördag så jag hämtade henne aldrig så Jonas fick sova, men när klockan var halv sju så fattade jag att det var ju fredag så hämtade henne så Jonas fick sova ett par timmar, hoppas så att det går bra för honom på vägen idag bara.

Nu ikväll ska jag och Novalee mysa. Ska bada henne om en timme ungefär och sedan ge henne lite massage, mat och sedan hoppas på att hon somnar medans jag ser på "The legend of the seeker" som går på 6an. Har nu slutat amma så nu får hon bara ersättning och tror nog faktiskt hon mår bättre av det, känns som så i alla fall och hon sover också bättre på mage än hon gör på rygg har jag märkt.. fast jag vågar inte lämna henne ensam riktigt ännu eftersom jag är rädd att hon ska vrida ned huvudet i kudden och kvävas. I alla fall när jag lägger ned henne när hon somnat på mitt bröst så vaknar hon alltid när vi lägger henne på rygg men nu när jag lagt henne på mage sover hon faktiskt vidare.

Ha en jätte trevlig fredags-kväll med en massa mys
Kramar från oss*

~ KOMMENTARER ~
Postat av: Tova

Hihi aww, ja Elliot var ockå lite svårflörtad i början faktiskt när det gäller leenden o sånt. hade en riktigt jobbig period med magont, svårt att sova osv.

Men nu när han är snart 8 veckor så har det blivit mycket roligare, han är så harmonisk och glad :) så man får väl räkna med att det går upp o ned litegrann, hihi.

Hoppas det funkar bättre med ersättningen, har hört att många barn sover bättre och så då.

kramar

2010-03-12 @ 22:03:23
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Postat av: Amy-mamma till Oliwer & Elliot

Synd du slutat amma :(.. Visst är det skönt när dom sover :P.. Elliot vill aldrig sova längre!!

2010-03-12 @ 23:28:10
URL: http://olimy.blogspot.com
Postat av: Mia

Tack hjärtat att jag fick träffa er.. Saknar er redan

Pussar<3

2010-03-13 @ 10:03:10
URL: http://miiia87.webblogg.se/
Postat av: emma

jasså? Vad åt du för något som man inte får äta?

Jag har bytt till en blå flece overall till benjamin nu när de började bli lite varmt. men om de blir ännu varmare så tror jag att ja ska gå över till jacka.



hehe okej. när ska man sluta vagga dfem och ha de för mkt uppe till famnen då:)?



oJoda, våran helg har varit bra då:)

nu är de redan söndag och imorrn är de måndag coh bvc och massa soc möten suck , MEN på tisdag ska ja börja simma och benjamin ska på första babysim:)

2010-03-14 @ 15:27:05
URL: http://trollbollsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0