Idag har vi varit på BVC besök igen. Vårat hjärta växer så det knakar och hon går upp i vikt som hon ska. Igår kväll hade hon en riktig skrikar-kväll.. hon ville verkligen inte sova hur trött hon än var, sen blev hon plötsligt lite hungrig och var tyst i ca tio minuter för att sedan skrika konstant igen. Därefter bytte jag blöja och då var hon lugn medans hon låg på skötbädden men så fort jag tog upp henne så skrek hon, la jag ner henne i sin säng, i våran säng eller babysittern så skrek hon, ingenting passade den lilla tjejen. När hon sedan hade gråtit i mer än en timme så började jag också att gråta, då tittade hon med stora ögon på mig och var tyst i ca tre minuter för att sedan sätta igång att gråta igen, då började jag gråta ännu mer och sen la jag ner en skrikande Novalee i sin säng och ringde till Jonas och storgrät och bad honom skynda sig hem. Som tur var så hade han ca. en halvtimme-timma kvar tills han var hemma, så när han väl kom hem hade jag somnat i soffan (vet inte om N hade somnat också eller om hon låg och tittade men tyst vart hon då i alla fall) och han tog hand om henne så jag fick sova. Tydligen hade hon inte somnat förrän vid två-tre sen på natten. Hon vaknade sen i morse vid halv sex tiden och ville ha mat och somnade sedan om vid sju tiden igen. Efter det sov hon ända fram till klockan tio. Hon har förresten blivit jätte duktig med att hålla uppe huvudet också, bara genom att ligga på våra magar här hemma. *fniss*

Har också ringt till pastorsexpeditionen idag och bokat kyrkan vi ska vara i när dopet sker. Så när Jonas kommer hem ivkäll ska vi kolla på vilka vi ska bjuda och inte bjuda. Inte bjuda lät ju lite taskigt, men vi måste "gallra bort" lite av de alla vi skrivit upp eftersom det bara får plats femtio personer i lokalen vi ska vara i efter kyrkan.

Om ni minns så skrev jag för längesen att jag skulle börja sälja mary-kay produkter. Det blir inget med det. Jag ångrade mig redan efter ett par dagar, men kunde inte ge tillbaka startkitet jag fått trots att jag inte ens är inskriven. Hon som gav mig lådan med grejorna i sa att jag kunde använda produkterna och det gjorde jag tre gånger. Sen hon gav mig lådan har hon ringt mig konstant och frågat om jag pratat med någon och fått "sålt" något. Det har jag inte eftersom jag inte vill "pracka" på folk sånt som ja inte själv vill ha. Nu idag ringde hon för någon timma sen då jag och Novalee låg och sov, och SJÄLVKLART så väckte hon oss båda två. Jag orkade inte svara men såg på nummerpresentatören att det var hon. Signalerna höll på i två minuter så jag fick hålla mina händer på Novalees öron för att hon inte skulle vakna till ännu mera. Nog för att våran dotter inte är så jätte lättväckt men telefonen har väckt henne ett flertal gånger nu. Ringde i alla fall Mary-kays kundservice i fredags och pratade med en trevlig tjej/kvinna där som sa att hon skulle ringa och prata med henne men hon fick inte tag på henne så hon bad mig skicka ett mail till själva Mary-kay kontoret så hoppas nu att de kan ta tag i detta för jag vill INTE ha med "skiten" att göra längre!! Usch vill bara få bort lådan härifrån och slippa prata med henne igen. Låter elakt jag vet men vet inte va ja ska göra.

Nej nu ska jag ta mig en promenad med min dotter och hund.
Senare ikväll blir det att kolla på Greys anatomy wiihoo!

Vet någon förresten när man kan börja träna igen efter man fått barn? Alltså menar som sit ups och sånt där.
Kram*

~ KOMMENTARER ~
Postat av: Sara

Usch då, hon kanske hade ont i magen? =/

Efter 3 månader är det lugnt att träna igen.

2010-03-03 @ 19:03:27
URL: http://sarungen.blogg.se/
Postat av: Mia

Lill busan då.. fick också ett sånt utbrott en gång och jag var jätte ledsen viste inte var jag skulle ta vägen.. Jobbigt de med Mary kay.. Hoppas du blir av med de :) Puss puss på er

2010-03-03 @ 22:25:28
URL: http://miiia87.webblogg.se/
Postat av: Mia

Oj vad jobbigt, du får säga till om du vill ha hjälp ibland, så du kan sova lite eller så. så kan ja gå ut å gå med skrutten ifall jocke e hemma.

Men duktig e du som orkar hela dagarna med lillfisen =) Ja har ju tur att Jocke e hemma på eftermiddagarna =)

2010-03-03 @ 22:40:09
URL: http://miafiaa.blogg.se/
Postat av: Amy- ung mamma till Oliwer & Elliot

Börja långsam med träningen promenader typ och känn efter vad kroppen säger :) Men 3 mån typ

2010-03-04 @ 08:00:42
URL: http://olimy.blogspot.com
Postat av: Martina, hobbyfotograf och mamma

Hej gumman!

inte kul att hon skriker, kankse har lite magknipp. Testa att ha hennes mage mot din arm, du har henne ligandes på hela armen då masserar de magen och hon kan få ut lite gaser mm.



Jobbigt att människan fortsätter att ringa sådär hon vet väll att du gått och blivit mamma, hoppas hon slutar ringa snart!



SV: jag kan nog inte säga att de känns som de va nyss hon föddes känns som en evighete sen men får väll vänta och se om jag får nån liten snart igen:)



Hoppas ni får en underbar dag och att du får sova lite.

kram

2010-03-04 @ 09:48:22
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Tova

Åh, kul att höra från dig! :) jovisst är det så att man inte har så mycket tid över längre, hihi, alltid när jag sätter mig vid datorn så börjar Elliot skrika på uppmärksamhet typ ^^

Känns som man har fått in lite mer rutin iaf, och det händer nåt nytt nästan varje dag ju :)

Efter MVC-återbesöket brukar man ofta säga att det är OK att börja träna lite. För då "checkar de av" litegrann att kroppen hunnit återhämta sig osv.

Kram!

2010-03-06 @ 19:54:46
URL: http://metrobloggen.se/trasslet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0