Detta funkar ju inte, har inte ens velat gå in på bloggen då ja inte skrivit på så pass länge, jag riktigt skäms!

Novalee tjattrar på som vanligt, har hittat sina fötter helt och hållet nu och håller i dem nästan hela tiden. Sitta kan ungen nästan göra också, tiden går way to fast!! Ella har haft sin löpperiod för detta halvåret och är nu en jätte lugn och fin tjej igen (visst är hon alltid fin men när hon löper och ska löpa blir hon helt odräglig)

Den nittonde juni var jag, Jonas, Novalee och mina svärföräldrar på Ullared och handlade en massa, senare under kvällen gick jag bort till Mia där det vankades en liten fest för hennes Jocke som fyllde 23 år.
Blev lite väl mycket av det goda kan jag väl tillägga och det är INGEN hit att ta hand om en liten pigg fyra månaders bebis dagen efter! Vi hälsade även på Jonas jobbarkompis Stefan på söndagen och fikade lite med honom och tjötade.

Den tjugoandre åkte jag och svärfar ner till Malmö och köpte ÄNTLIGEN en ny bil till oss, Novalee stannade kvar hemma med farmor och hade det mysigt med henne näst intill hela dagen. I alla fall så blev det en Ford mondeo St220, en kombi som vi velat ha länge och väl. Vi hade kollat på två stycken innan men de "försäljarna" verkade inte direkt vara villiga att sälja dem för den ena åkte till Polen och skulle komma tillbaka nästa månad och den andre hörde inte ens av sig på söndagen som vi bestämt.

Den tjugofjärde blev sötnosen Liam hela sex månader så GRATTIS ännu en gång (fast nu i efterskott goding).. Jag och Novalee saknar dig och din mamma så du får säga till henne att vi vill leka med er *blinkar*

Under midsommarafton som var jobbade Jonas så jag, Novalee och Ella var borta hos mina fina svärföräldrar/farmor och farfar och åt god mat. Efter en stund åkte vi bort till Slottsskogen och tittade på alla djuren där, Ella uppförde sig jätte bra!
Och resterande av helgen tapetserade Jonas och Tian våran hall så den ska se snygg och fräsh ut nu när vi snart ska flytta ut härifrån.

Igår och i förrgår var jag och Jossan inne i stan och shoppade lite..
Men så idag har jag och svärmor vart på Näl (där Novalee föddes) och var på återbesök och pratade med läkaren som drog ut Novalee med sugklockan, därefter åkte vi till Ica Maxi i Trollhättan och handlade lite och åkte sedan hem till oss och åt lite. Jonas var fortfarande hemma så det var mysigt att få träffa honom lite innan han åkte till jobbet. Klockan ett skulle jag vara på vårdcentalen för att kolla upp mina handleder eftersom jag haft så grymt ont i dem, speciellt i höger.. Fick reda på att det var inflammation jag fått (som jag misstänkte) det hette till och med så mycket som: "de quervains syndrom" och det är tydligen någon sena som ligger för trångt så blir det inte bättre om ett par veckor efter mina värktabletter och handskenan jag ska få imorgon så kommer jag att bli sjukskriven så Jonas kommer att få vara hemma och hjälpa mig med Novalee har så pass ont att jag har hållt på att tappa henne ett par gånger. Blir det inte bättre ändå så kommer det bli en liten operation där de "klipper upp" senan eller nåt sånt där, ville inte riktigt lyssna på det där sista.
När jag var på väg hem så ringde min svägerska Therese och undrade om jag ville komma hem till dem på en liten fika och sedan skjutsa henne till Kungälv där deras bil vart inne på lagning och det kunde jag ju göra. På vägen tillbaka därifrån var det som vanligt hur mycket kö som helst och vad tror ni händer när jag sitter där mitt i skiten?! Jo mitt älskade hjärta blir vrålhungrig och jag kunde inget göra eftersom det hela tiden rörde sig lite i trafiken och hon sitter i bak i den nya bilen. Fattar ni hur ont mitt lilla mamma hjärta gjorde när jag inte kunde göra något för henne!

well well bilder får ni förhoppningsvis imorn då min syster kommer hit och ska passa Novalee lite åt mig och faktiskt sova över här.. Måste ju bara berätta att min lillasyster fyllde femton år i lördags så i torsdags var de här mamma hennes fästman Mats och då passade vi på att fira henne lite eftersom hon skulle vara hos sin pappa under hennes dag.

Nej nu måste tvätten hängas upp
Kramar*

ps.. ska försöka bättra mig gällande bloggandet *fniss*

~ KOMMENTARER ~
Postat av: Sara

Ja det var verkligen på tiden med en uppdatering ;)

2010-06-29 @ 22:03:19
URL: http://sarungen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0