Ja i helgen har vi också haft fullt upp. Kom hem till mamma vid fem tiden på lördagen, åkte eller ja gick därefter bort till Mia och så fixade vi två stycken smörgåstårtor en med skagenröra och räkor på och den andra med skinka och lite gojs på alltså ingen fisk eller skaldjur på överhuvudtaget. (Jonas tyckte den var jätte god så det var ett STORT plus)
Fick nyckeln till lokalen klockan sju och så vid nio tiden när mamma och Mats hade tagit ut Novalee för en kvälls promenad så åkte vi bort till lokalen och fixade i ordning lite smått. Tog med smörgåstårtorna och ställde in dem i kylskåpet där och åkte sedan hem till mamma igen. Allt var inte riktigt färdigt så jag och min lillasyster Julia åkte iväg på morgonkvisten och inhandlade det som var kvar.
När vi kom hem till mamma igen så var klockan redan elva och vi skulle vara i kyrkan 12.30, som tur var hade jag och Novalee duschat innan jag och Julia åkte iväg så det var "bara" jag som skulle fixas i ordning (ja såklart de andra också men de gick fortare för dem) jag var super stressad och nervös! Vi kom iväg tio-fem i tolv så vi skyndade oss till lokalen igen för att lämna drickorna och hämta buketten. Sedan åkte vi iväg och Novalee åt i bilen och blev precis klar innan vi kom fram till kyrkan. Därefter skulle ju hon ha på sig sin dop klänning och jag skulle göra i ordning buketten genom att sätta fast orkidén i rosorna med en diamant pin. Hur som helst gick alla gäster in och jag, Jonas, Julia och Jossan stannade kvar utanför. Tian och Therese gick in med Novalee.
Julia fattade inte att hon skulle vara tärna fast jag sa det till henne både en och två gånger och sa sedan "men Julia vi ska gifta oss" då sa hon bara "VA ska ni gifta er?" hehe roliga lilla syster!

Hur som helst så gick vi in till bröllops marschen och folket bara vände sig om och stod där som fågelholkar allihop. Min låtsas mamma fick ur sig "Jädra onge" mitt i kyrkan och mamma och Jonas föräldrar stod bara och tittade och fattade ingenting. Efter vår chock artade vigselcermoni var det äntligen Novalees tur att få döpas. Hon skrek mest under hela dopet men somnade sedan när vi gick ut.

Några tankar som våra gäster hade:
Visade även Krigge (en kompis från Halmstad) buketten och hon trodde den var till Novalee *fniss*.
Min morbror trodde att kantorn fått fel noter och innan min morfar, mormor och moster åkte till kyrkan sa morfar "nej om man skulle ha med sig lite servetter" (han visste ju om det) så tänkte min moster "ska han ha med sig sevetter på ett dop? Jag har då aldrig gråtit på ett dop innan"
Jonas farbor med fru frågar Jonas pappa "visste ni om detta?" och hänger inte alls med eftersom han stått och tagit kort på Novalee.


Det blev mycket glädjetårar och kramar efteråt och även mycket fotografering. La också en sten som det stod "Älskade pappa" på pappas grav då han skulle fyllt år dagen innan. Novalee fick massor av fina presenter och folk tror nog att hon kommer att tappa mycket tänder eftersom hon fick fyra stycken askar att lägga tänder i, däremot har vi den ena som smyckes-ask just nu.

Men nu är jag FRU Jonsson- Persson och det känns så himla bra!!

I förrgår blev vårat hjärta fyra månader och har nu fått börja få smaka på potatis. Det går faktiskt rätt så bra!
Och igår fick vi reda på att den lägenhet vi kollat på (en trea på 83 kvm) får vi hyra, så i slutet av augusti i början av september flyttar vi in där och får en EGEN ingång!

Nu har fnutten min vaknat och ligger i sin säng och pratar så är väl bäst jag går dit innan hon börjar gråta..

~ KOMMENTARER ~
Postat av: Sara

Ååh vad kul!! :)

Kul att ni hittat större! :D

2010-06-10 @ 14:33:12
URL: http://sarungen.blogg.se/
Postat av: Mia

Åh va kul med ny lägenhet. Å grattis än en gång älskade vän <3

2010-06-10 @ 19:36:22
URL: http://miiia87.webblogg.se/
Postat av: Carina

Nämen grattis, vad roligt att ni gift er - sicken överraskning ler



kram

2010-06-15 @ 09:18:08
URL: http://elladora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0