Har ju glömt att berätta att våran vackra tjej nu kan sitta! Ja inte helt och hållet men hon sitter mer än ca. fem minuter åt gången utan att trilla omkull, men så har hon ju druttat omkull ungefär fyra gånger mitt på näsan, dock så har det aldrig synts någonting så det är ju tur det. "Det som inte dödar det härdar" eller hur var det man sa?
Hon har också börjat med att storkskrika när någon säger något, rör henne eller till och med tittar på henne så bryter hon ut i storgråt. Mest när hon är trött gör hon så och hon gör det mest åt killar.

Idag har vi åter igen varit uppe vid sandsjön med Sannah och Robin men denna gången gick jag bara ut en liten bit i vattnet, mest för att se om jag kunde hitta våran braiga frisbee som jag sköt iväg sist vi var där. Men varken Jonas eller Robin såg ens att jag kastat iväg den och säger att jag bara inbillat mig. Konstigt då att Sannah såg det och hon till och med var tvungen att ducka för att inte få min hela arm mitt i nyllet. Hur som helst så hittade jag den inte så jag satte mig på en filt vid kanten och Sannah la sig för att sola med den där goda cocos-oljan på sig, och rätt som det var kom Fidde med hans kompisar och sa hej. En liten hund på tio månader var med dem också som heter Texas. Han och Ella har lekt ihop ett par gånger innan så ni kan ju gissa om de två blev glada av att se varandra. Han var dock snabbare än henne så Ella blev sur över att hon inte kom ikapp och nafsade honom i bakbenen. Stackars lille Texas!
Sedan åkte vi hem och duschade lite snabbt och åkte därefter till Jonas föräldrar som ÄNTLIGEN kommit hem! Åh så jag saknat dem och de har ändå bara varit borta en vecka. Klockan blev åtta så vi åkte hemmåt eftersom Novalee behövde sova. Vi köpte med oss pizza, parkerade bilen, tog ut ett paket Jonas fått på posten, en lokaflaska, Novalee och Ella. Ja och så pizzorna förstås. Jag tog Ella och pizzorna och gick gångvägen ner till våran ytterdörr. Då Ella börjar dra mot vänster! Hon såg en boll som låg lite utanför staketet till en uteplats i huset intill. Jag sa till Ella att ge fan i alla jäkla bollar som ligger överallt! Där på uteplatsen satt familjen som bodde där och deras vänner och åt, då den ena kärringen säger "MEN var snäll mot hunden!". Jag tittade bara på henne och sa jag ÄR snäll mot min hund. Ångrar nästan att jag inte bara knäppte av henne kopplet och lät henne ta bollen.
Vad skulle jag gjort egentligen? Låtit Ella dra som ett gnu mot bollen så att jag skulle tappat pizzorna eller fått ännu ondare i min hand? NEJ TACK!! Jag drog bara till lite i kopplet (inte ens hårt kan jag tillägga.) Och så får jag en sån kommentar. Idiot människa. Däremot låter dom deras barn vara ute så sent som tio. Visst det är sommar och de hade kanske en "myskväll" men små barn tycker jag man ska ha lite rutin på. Finns barn i andra huset intill som har sina barn ute till elva. Just nu är det en familj som sitter utanför och har grillat ikväll och de har en ca. två år gammal pojk därute. Som sagt det är sommar men tycker att det kan finnas någon måtta. Förstår ju dem som har svårt för att lägga sina barn eller aa de vill/kan inte somna på kvällarna men då verkar det mest som att de "bara" har ett barn. Har man fler tycker jag ju att man borde ha lite rutiner i hemmet, men neeeej då!! Nu ska jag väl kanske inte säga något, våran dotter är hur snäll som helst som somnar runt åtta, nio på kvällarna och sover fram till sex, sju på morgonen utan att vakna mitt i natten och hon somnar för det mesta rätt snabbt och lätt på kvällen.



Va denna katten hon spydde på i butiken så var tvungen att köpa den.. *fniss*

Älskar denna bilden ♥







Har ingen bild ännu på hur den ser ut nu när den är "klar" (några små justeringar på den bara)

Sen vaknade Novalee så hämtade henne och så satte vi oss och kollade på hitta Nemo med Sayhe och ett par andra..

Måste bara tillägga att Jonas tatuerade sig igår inne hos grannen. Det blev jätte fint fast idag har han rysligt ont, men tror det börjar gå lite bättre. Grannen ska tatuera mig inom en snar framtid med pappas födelseår och dödsår. Kan nog bli fint..

Kramar*

~ KOMMENTARER ~
Postat av: Sara

Gud vilken fin bild på Ella o Novalee!! :)

2010-07-16 @ 23:48:57
URL: http://sarungen.blogg.se/
Postat av: Melissa - Vincents Mamma

snygg tatuering men de syns att den är hemma gjord eller ska den va sådär hackig å skakig i linjerna?

2010-07-18 @ 13:30:47
URL: http://ooomelissaooo.blogg.se/
Postat av: ida

Vad fin Novalee är och vilken snygg tatuering! :-)

2010-07-20 @ 19:54:27
URL: http://gbgida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0