Ja det är verkligen så som man säger borta bra men hemma bäst. Som jag har längtat efter att få sova i min egna säng, att få gosa med våra katter, sitta vid min dator och kunna göra som jag själv vill och äta när och vad jag vill.
Vi har i alla fall haft det jätte trevligt, även om jag mest satt inne i stugan, stod nere i backen och kollade och tog kort så har det vart hur mysigt som helst men som sagt jag har längtat hem så mycket. Värst var från torsdagen-lördagen då fick jag mina gråt-attacker och ville verkligen bara hem.

Ingen bebis har kommit ännu bara så ni vet och idag vart vi båda hos Bm där vi fick veta att bebis fortfarande inte har fixerat sig ännu och hon hittade inte hjärtljuden först utan bara ljudet från navelsträngen, men efter mycket bök så hittade hon hjärtslagen under mina revben, så hon trodde ett tag att bebisen gjort en liten kullerbytta och vänt på sig så hon hämtade en annan barnmorska som tryckte och klämde hårt på magen (hade svin ont i ryggslutet efteråt.) Vi fick i alla fall en ny tid nästa vecka om bebisen inte kommit tidigare men det tvivlar jag starkt på att den gör.

Efter besöket hos Bm åkte vi till affären och handlade och sedan hem igen. Vid ett tiden kom Jonas mamma hit på en fika, när hon sedan åkte hem gick jag ut med Ella och lekte med hennes nya boll. Vi träffade en man uppe i Sälen med en dobermann tik som han haft i ett halvår och tränat upp henne med en enda liten boll och hon var svin lydig! Hon var bara 17 månader och kom från Cypern där de hade vanvårdat henne, så när han hämtade henne så vägde hon 20 kg. Hur som helst så har vi införskaffat oss en liknande boll som vi bara använder ute och Ella älskar den. A just det våran bil gick sönder på vägen upp till Sälen också. När vi kom till Malung så slog bilen ett par gånger och när jag skulle säga till Jonas slutade det och han sa precis då att ratten kändes stum. Fläktremmen hade då gått men vi åkte en bit till och då började det surra, lukta och en lampa tändes så vi va tvungna att stanna intill vägkanten. Tur att svärföräldrarna åkte bakom oss!

Laddar upp lite bilder imorgon för nu är ja så trött så ska sova
God natt*

~ KOMMENTARER ~
Postat av: Mia

Skönt att ni äntligen är hemma.. Va tråkigt de med bilen.

Pussar

2010-01-19 @ 09:51:40
URL: http://miiia87.webblogg.se/
Postat av: Zandra

Kanske har slarvat liiite me facebook(a) hehe. Gosch, får väl börja ta tag i den också då!;p OCH min mail, har FLERA HUNDRA olästa mejl där!(a) hehe. Puss

2010-01-19 @ 11:54:42
URL: http://alltiettforettunderbartliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0