Till beräknat datum, men som jag sagt innan tror inte h*n kommer innan eller på beräknat datum.

Jonas: 25 - pojke
Amy: 26 - pojke
Mamma: 26
Tova: 27 - pojke
Emma: 29 - flicka
Sara: 30 - flicka
Mia: 31
Vikky: 31 el. 1
Jag: 4

tror svärmor sa den 27e också men är inte säker. Jaja vi märker när h*n får lust att titta ut till oss.

Igår vid fyra tiden träffade jag Vikky inne i Göteborg över en fika. Men eftersom jag och Jonas skulle på bio 18.15 och vara där en timme innan så fick han också följa med. Vi pratade och gick i affärer. När vi kom till H&M fastnade vi på barnavdelningen (hon ska ju snart ha en liten hon med) hon köpte 3 haklappar medans vi bara tittade och hittade massor av fräcka kläder, mest killkläder så om det blir en liten pôjk så vet vi definitivt vad vi ska köpa. De var verkligen så balla så det finns inte och tror nog Jonas tyckte det var lite kul att kolla på bebiskläder också, eller så fejkade han det riktigt bra *fnissar*.

Efteråt åkte vi bort mot bergakungen för att hämta ut våra biljetter till filmen. Vi köpte "menyn" blockbuster med innehållande två stora drickor, en stor popcorn och en stor chips. Filmen var jätte bra tycker jag, helt klart värd att se.

Jo just det vaktmästarna var här igår med! Vårat badkar samt toalett har ju läckt vatten och trots att de lagat toan förra året så läckte det nu igen. Fönstret i badrummet drog in luft från höger kanterna så det vart svinkallt på både morgon och kväll. Och slutligen vårat kylskåp som inte velat hålla tätt någon gång sedan vi flyttade in. I början hade vi inga problem med det, men allt eftersom maten möglade snabbare, kylan försvann så fick vi vrida upp det nästan till max och då blev det istället helt isigt därinne. Vi har ju trott att det bara varit listen som skulle bytas så i tisdags när vaktmästaren kom hit så kollade han på det vände och vred på listen tog sedan bort den helt och såg att det var minsann inte listen det var fel på utan hela dörren var helt skev så en ny dörr beställdes och sattes in här igår.
Jag städade också kylskåpet helt och hållet också, kastade det som var trasigt. När jag stod där och diskade tänkte jag på hur längesen det var jag städade ur det och det var snart ett år sedan, fatta va äckligt det såg ut därinne då! men nu ser det ut som ett helt nytt kylskåp och är jätte fräsht och det kommer inte dröja ett helt jäkla år tills nästa gång.
Ny toalett fick vi i alla fall och ett helt nytt badkar eftersom det tydligen var rosthål och inte kalkavlagringar som hon som gjorde besiktningen på lägenheten sa. De la också silikon runt fönstret på utsidan så nu är det en helt perfekt värme inne på toan. Känns så skönt att allt ordnade sig så snabbt och speciellt nu innan bebisen kommer, var lite orolig för det ett tag att de inte skulle komma förrän efter bebisen är född. Men så blev ju inte fallet som tur va!

Om ca. en halvtimme ska jag väcka Jonas och sedan ska vi förmodligen till hans ena syster.

hoppas ni får en underbar dag
Kramar*

~ KOMMENTARER ~
Postat av: vikky

aa den e bra ja :D hah jasså aa de kanske den va minns inte så mkt :P

haha aa vi får la se om ni fåår den i helgen då, man vet ju aldrig :D

2010-01-22 @ 11:17:18
URL: http://viiikkkaaannn.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag tror bebis kmr 31.. Pussar

2010-01-22 @ 12:17:38
URL: http://miiia87.webblogg.se/
Postat av: Tova

Ah okej :) ja, men i vilket fall som helst så är det ju snart dags för er!! Gud så spännande!

Kan själv inte fatta att jag var gravid för bara en vecka sen, och nu är man i en helt annan tillvaro... helt magiskt!



Och tydligen hade inte grabben gulsot, vilket var en stor lättnad... annars hade han ju fått gå på solbehandling lite på sjukhuset, ingen fara det heller kanske, men lite jobbigt för oss alla såklart :/

2010-01-22 @ 18:10:08
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Postat av: Sara

Hehe det förstår jag :) Jag tror att det kommer sätta igång den 28e och så kommer hon titta ut den 29e. :)

Jodå, det går bra. Har sammandragningar varje dag, ett par gånger om dagen... men det går bra som sagt. Börjar vänja mig...

2010-01-22 @ 18:33:08
URL: http://sarungen.blogg.se/
Postat av: emma

oh, vad roligt gumman.. jag tror din lille kommer den 29 på natten och det är en flicka..49 cm lång o väger 3800 g..



när kom ni hem från sälen?

kram

2010-01-22 @ 20:06:38
URL: http://lillemspems.blogg.se/
Postat av: Martina, hobbyfotograf och mamma

Hej vännen!

va spännade:) Hoppas den lille vill titta ut snart har du några känningar?



SV: fotokurserna jag gått kostar ca 595 kr /kurs:) Välförtjänt hihi!

Fotografering är riktigt kul gillar du är de självklart du ska gå kurser och lära dig mer;)



Händer för er i helgen?

kram

2010-01-22 @ 21:09:42
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag har ångrat mig. :D Jag tror hon kommer 30 januari. :P Det sägs att många barn väljer att titta ut när det är fullmåne, och på lördag (30e) så är det fullmåne. :D Haha. (Jag tror på skrock så det är därför, haha)

2010-01-25 @ 12:53:16
URL: http://sarungen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0