I måndags kom vi äntligen hem från sjukhuset. Mycket skönt men jag saknar dem där borta en smula. Förlossnignen gick bara bra.

Allt började egentligen på fredagskvällen när jag var ute och gick. Jag fick ont i ryggslutet men tänkte inte mer på det eftersom jag haft ont i ryggen under hela graviditeten, men under lördags förmiddagen värkte det fortfarande och det gjorde lite smått ont i magen. Så höll det på till och från hela dagen och när söndagen kom så gick en del av slemproppen vid elva tiden, efter det började värkarna att hålla i sig med åtta minuters mellanrum. Under natten till måndagen sov jag inte mycket alls, när klockan var fyra ställde jag mig i duschen och efter det somnade jag men kunde bara sova i åtta minuter för sedan kom en värk till. Vid sex halv sju tiden så började det göra riktigt ont och klockan sju väckte jag Jonas gråtande av smärta och sa att jag ville åka in nu. Medans han var ute med Ella så ringde jag till NÄL och sa att nu är vi på G.

Var uppe i 3 cm när vi kom in så de skickade ju som tur va inte hem oss igen, de tog hål på fosterhinnorna för att vattnet skulle gå och därefter trodde jag att jag skulle dö av värkar. De undersökte mig och jag som hade haft så ont en stund trodde jag i alla fall hade öppnat mig till 6 cm men ack  vad jag hade fel, jag var bara uppe i 4. Jag använde lustgasen ett tag men fick sedan ryggbedövningen EDA och efter det kändes det hur lätt som helst. Jonas hade kul åt mig i alla fall. Minns att han som la bedövningen sa "toppen" och då tänkte jag på Maria Montazami från Svenska hollywoodfruar "Min man betalar allt..Toppen!." Minns också att jag hade en låt på hjärnan men att jag låg där i sängen och diggade med i låten nickandes med huvudet har ja inget minne av.

När slutet närmade sig fick jag feber och våran skrutta mådde inte så bra därinne längre.
Med sju pers inne i rummet och dragen med sugklocka kom vårat efterlängtade lilla hjärta klockan 20.12 denna underbara måndag 8/2.

Jag blev klippt och sydd fem stygn och förlorade lite mycket blod men annars mådde jag prima (ett tag) sen blev jag så illamående igen så jag spydde. Vi fick fika men jag orkade bara äta en halv smörgås, dock vart jag hur törstig som helst. Novalee åkte i stort sett direkt in på 34:an (en barnavdelning/neonatal) men jag fick ha henne på bröstet det första i alla fall och jag fick kolla själv vad det blev för underverk. De tog ifrån henne från mig ett tag för att undersöka henne och Jonas följde med och kom tillbaka med våran vackra flicka i famnen och hade tårar i ögonen. Trots att hon fick en tuff start med sugklocka, infektion och blev sondmatad så mår hon bara bra nu. BVC var här igår och nu vägde hon 4020 g. De vet fortfarande dock inte vad det var för infektion hon hade, om det var jag som smittade henne eller inte, eftersom jag hade GBS infektionen. Fick ju antibiotika under hela förlossnignen men hon kan ju ha smittats ändå.


Äntligen inne på sjukhuset

Med CTG grejen på

Uttråkad till max

En trött mig

Precis inkomna på förlossningsrummet

De höll på att bygga om så de vart inte tyst i alla fall

...

Beskådar "utsikten", innan håltagningen på hinnorna

Innan bedövningen

Efter EDA bedövningen

....

Det här går ju bra

Jonas fick sova en stund

En nykläckt Novalee

Barnmorskorna Lise-Marie & Margareta

Barnmorskan Maggi

Ja & min fina älskling hade aldrig klarat det utan honom!

En stolt Pappa


Fler bilder kommer sen..

~ KOMMENTARER ~
Postat av: Hanna K

Grattis till lilla tjejen!! Härligt att den långa väntan är över för oss båda!

Postat av: Sara

Naaaaw :')

2010-02-19 @ 20:34:41
URL: http://sarungen.blogg.se/
Postat av: Mia

Åh så söt hon är.. Längtar tills vi träffas och då har jag världens bästa present till henne :).. Grattis än en gång till er och fina bilder :) på världens stoltaste föräldrar.

Puss älskade vän

2010-02-20 @ 13:13:19
URL: http://miiia87.webblogg.se/
Postat av: Amy

så sött

2010-02-20 @ 19:31:46
URL: http://www.olimy.blogspot.com
Postat av: Sara

Naaaaw :')

2010-02-21 @ 00:32:40
URL: http://sarungen.blogg.se/
Postat av: Krigge

Jag blir ju alldeles tårögd! Så vackert! Och vilka goa bilder. Jag minns verkligen hur det kändes!

2010-02-21 @ 14:07:56
URL: http://www.scrapbooking-butiken.se/
Postat av: emma

grattis gumman. vad roligt att de gick så bra ändå:)

NJUT o grattis grattis grattis:)

2010-02-22 @ 13:51:54
URL: http://trollbollsmamma.blogg.se/
Postat av: Martina, hobbyfotograf och mamma

Grattis än en gång vilket litet underverk ni fått och jätte söt namn.



jobbigt att de vart så tufft för både dig och henne i starten men skönt att ni alla mår bra nu:)



sköt om er

kram

2010-02-22 @ 20:02:06
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Zandra

GRATTIS!!! :´D Världens finaste namn också jue, och söööt hon e!!!^^ <3

2010-02-23 @ 16:59:19
URL: http://alltiettforettunderbartliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0