Kanske inte så mycket vind men sol och vatten har det vart idag och med vatten menar jag då REGN, wohoo! Jag gillar vintern jätte mycket, tycker det är skit fint med all snö men någon måtta får det vara på´t. Snö på julen, i december och januari.. går bra i november också men att det fortsätter att snöa när det nästan är mars det får minsann räcka. Vill ju faktiskt kunna komma ut och gå lite mer med vagnen nu och inte vara rädd för att drutta omkull.

I förrgår var vi på BVC för att mäta, väga våran gosing. Hon vägde nu 4110 g och var 55 cm lång, så växer gör hon minsann allt och äter bra också både från flaskan och bröstet.
Igår var vi och storhandlade, men innan dess åkte vi bort till backaplan och köpte en babysitter. Hjärtat blev arg när vi stod i kassan och ville ha mat så medans Jonas packade ned alla varorna gick ja ut till bilen och blandade ihop 60 ml ersättning till henne som hon åt upp med god aptit. För vanligtvis brukar hon bara äta mellan 20-40 ml men igår åt hon upp alltihop, inte så konstigt kanske eftersom hon sov när vi åkte iväg och hade sovit ett litet tag innan också så nyvaken och hungrig var hon minsann. Vi beställde också kläder till henne för över 600 som hon förhoppningsvis kan ha i sommar. Sedan beställde Jonas ett par skor till mig och en keps och T-shirt till sig själv.

Jag har tyckt att hennes navel varit så "äcklig" så Jonas har fått gjort rent den sen hon föddes, men så idag ramlade den ÄNTLIGEN av, Jonas får dock rengöra den lite nu i alla fall också. Jag klarar verkligen inte av det, vet faktiskt inte varför.. om jag är rädd att göra henne illa eller om jag bara tycker det är obehagligt, hm jag har faktiskt ingen aning om varför ja inte klarar av det.

Hade just nu tänkt att beställa en vetenalle från apoteket och lite annat därifrån.
(Imorn åker vi till mamma i Falköping)

God natt*

~ KOMMENTARER ~
Postat av: Mia

Utan att säga ngt till mig:).. Va skönt att hon har bra aptit lilla N.. Stora N äter som en häst. Pussar

2010-02-26 @ 22:35:46
URL: http://miiia87.webblogg.se/
Postat av: Melissa - Vincents Mamma

hmm va väl förra helgen på fredagen har jag för mej har blivit lite dagblind nu när d vart så mkt



kram

2010-02-28 @ 13:43:01
URL: http://ooomelissaooo.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja visst är det. =)

Jag med, men dessa sista veckor känns ju som månader!!!! =)



Hehe okej. :)

Jadå här är allt bra. Har kunnat sova hela natten inatt! :D Brukar annars vakna då o då och ha svinont och måste vända på mig, men inatt och idag har jag inte haft ont nånting! :D (lugnet före stormen kanske? ;)) hur är det med er?

2010-02-28 @ 14:15:08
URL: http://sarungen.blogg.se/
Postat av: Mia

Tack för att vi fick komma å se lilla undervärket.. Hoppas vi ses snart igen:)<3

2010-02-28 @ 22:04:28
URL: http://miiia87.webblogg.se/
Postat av: Sara

Ska jag vara ärlig så sittligger jag mest i soffan hela dagarna, hehe. =) Men det är bara för att det gör så himla ont i ljumskarna/benen när jag rör mig. Jag orkar göra saker o ting men det är smärtan som sätter stopp, fast ibland struntar jag i det iofs. Igår tex var vi ute hela eftermiddagen.



Har ännu inte packat BB-väskan, tänkte göra det i helgen men hann (läs orkade) inte. Funderar på att göra det idag, eller åtminstone i veckan. =)

2010-03-01 @ 14:58:21
URL: http://sarungen.blogg.se/
Postat av: Martina, hobbyfotograf och mamma

Hej gumman!



låter så mysigt allt med en liten:)

mysigt att köpa lite små kläder till henne också hihi!



SV: cornelia är 20 månader lite drygt:)



hoppas ni haft en bra dag

kram

2010-03-01 @ 18:05:46
URL: http://beautywolf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0