Vi har haft två (och en halv) underbara dagar i Värsås. Blev riktigt utvilad trots att Novalee vaknade tidigt och jag somnade sent. Vi hade riktigt skoj, har inte skrattat så mycket på länge, eller jo.. förra veckan när jag och Jonas spelade Tv-spel. Tråkigt nog hade vi dåligt väder både på torsdagen och fredagen så blev inget badande. På onsdagen när jag kom var det visserligen fint väder men jag frös då så kände inte för att bada, däremot grillade vi istället. Under de dagar vi var där så drack jag så mycket thé att jag fick jätte ont i magen.

I förrgår var det meningen att vi skulle åka hem till mamma vid tre tiden jag och Novalee, men jag ville först svänga förbi Ica Maxi i Skövde för att köpa naturgodis (eftersom jag inte tycker att de andra butikerna har nåt att komma med) men det hade ju förstås inte allt det godiset jag ville ha ändå så det sket sig, köpte i alla fall lite godis som jag knappt fick smaka på för min kära syster käkade upp det när vi kom hem hit till mamma. Cissi och Mikaela (de två äldsta barnen i Värsås) var med där också och så fikade vi lite. Vi åkte hemifrån dem klockan ett och som jag tänkt innan att åka till mamma vid tre kom vi ifrån Maxi vid tre så det var ju himla bra tajming.

Väl hemma hos mamma gjorde jag päronpuré till Novalee som hon glatt smaskade i sig!
I morses vaknade Novalee halv sex så tog upp henne och gick in till mamma som lovat henne att ta henne så jag kunde få sova ut. Sen somnade lilla hjärtat om och när hon vaknade vart jag hyffsat utvilad och Julia tog henne ett tag så jag fick duscha. Efter hon fått mat vart hon så trött så packade väskan då vi skulle iväg timmen efteråt för att träffa Sara och Ella. Vi åkte upp en timme tidigare än vi bestämt och Novalee somnade på stört!
Väl där uppe på flygfältet träffade jag många vänner och bekanta och också en och annan släkting.
När Sara och Ella kom gick deras sambo/pappa till hans kompis och vi vandrade vidare. Vid ett tiden var det hunduppvisning med agillity och freestyle, mycket roligt att se och jätte roligt att träffa Sara och Ella.

När vi sedan kom hem fick Novalee lite mat av hennes låtsas morfar Mats och jag fick pannkakor som mamma gjort till Crousingen (hon gjorde dem till kyrkan.) Jag, Novalee och Mats följde med mamma till ströget där hon skulle lämna pannkakorna och sen försvann de in i en raggar bil med mammas kompis. När de sedan kom tillbaka gick vi en sväng och mamma träffade ett par stycken som hon kände så hon pratade lite med dem och min barndomskompis och en äldre kvinna kom fram till mig och pratade. Den äldre kvinnans söner kom fram till mig och Novalee när polisen vart där och "föst över" dem till andra sidan gatan och den ene killen frågade om jag ville gifta mig med honom!
Jag sa då att jag är redan gift..

- Men snälla gift dig med mig
- Nej men jag är ju redan gift
- Ja men gift dig med mig ändå, skilj dig med honom.
Då kom hans bror fram och sa ja men strunta i din man gift dig med min bror istället.. (han sa nåt mer men hörde inget för deras mamma började prata) Killen sa sen åter igen..
- Gift dig med mig!
- Hehe men nej jag har man
- Vet du varför jag vill gifta mig med dig?
- Nej..
- Jo för att du är lika söt som din bebis!

Tyckte det var hur sött som helst

Uppdaterar lite mer under dagen kramar*

~ KOMMENTARER ~
Postat av: Sara

Ja det var jättekul att träffas! :)

2010-08-01 @ 11:17:55
URL: http://sarungen.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja, svindyrt för "bara" en stol ju. Men det finns ju bara Babyproffsen häromkring så. Sen fanns det inte den färgen jag ville ha på Blocket.se, det fanns bara fula där som inte alls skulle passa in i köket, hehe, så det fick bli en ny :) Kul det med :)

2010-08-03 @ 17:49:32
URL: http://sarungen.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja just det =) Och så är det så bra att det kan bli både en gungbil och bord och stol, skitbra ju =)

2010-08-03 @ 22:29:23
URL: http://sarungen.blogg.se/
Postat av: -Malin och Ella

Tack för tipsen, kom på att Maria lånade ut en Dr Brown flaska, ska testa den också :)



Hur mår ni?

När va de ni skulle flytta hit?



Ha de bra. Kram

2010-08-04 @ 21:56:25
URL: http://malinochella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0