I fredags somnade Novalee vid nio tiden och jag kunde inte somna förrän kl halv två, hon vaknade sex halv sju. Jätte trött klev jag upp, bytte blöja, tog på henne kläder och gav henne mat. Tog därefter själv på mig kläder och satte oss sedan i bilen upp till Uddevalla för att köpa en iPhone som jag hittade på blocket dagen innan. Efter jag köpt den så åkte vi till Nödinge för att handla. Först in till Ica, sen in på Mc Donalds för att ge Novalee lite mat, efter ca tjugofem minuter var hon äntligen färdig så då gick vi in till Ale bokhandel för att köpa ett bröllopskort, därefter in till Ljuva hem och köpte en bröllopspresent och en strut med choklad som hette "I Nöd och Lust". Sen stack vi in till Lindex eftersom jag behövde en axelbandslös bh.. köpte en och körde sen till Jonas äldsta syster som skulle fixa mitt hår. Vi åkte hem och när jag skulle visa min nya bh och ta av banden så upptäcker jag till min förskräckelse att jag tagit fel!
Bara att åka in igen och byta den. Jag glömmer självklart kortet hemma så mellanskillnaden ska jag betala idag. Så himla snällt av henne i kassan att göra så. Åkte hem igen, strök Jonas skjorta och Novalees klänning, packade väskan och gav henne mat. När vi sedan kom iväg upptäckte vi att vi glömt våra kuddar och lakan där hemma.
Vi var framme ungefär vid halv fem i Våxtorp och vigseln började klockan fem. Vi fick välkommsdrinkar och pratade med folket som var där. Novalee var hängig och ville bara sova. Tyckte hon kändes varm men hade ju inte tagit med mig varken alvedon eller tempen.. Tänk om jag någon gång skulle ta och kunna lita på min magkänsla?! Jag stod och funderade ifall jag skulle ta med mig det men tänkte "nej det lär ju inte behövas användas ändå" Men joo det gjorde det!

Hur som så gick vi ner i trädgården där vigseln skulle hållas och fotade och filmade. Krigge (Kristina) var så vacker och för första gången grät jag på ett bröllop. Eller ja grät och grät jag fick ett par tårar.
Hon sjöng också "vem vet inte du, vem vet inte jag" till Rikard och då kom ännu en liten tår och hela jag rös så fint var det. De fick också ett toppen väder fast väderleksrapporten sa att det skulle regna det började ju dock regna vid elva tiden på kvällen istället men då var vi inne i logen och i partytält så det gjorde inget. Vi kom i säng halv två på natten och de andra kom till huset där vi sov tio i tre. Novalee vaknade en gång under natten och gallskrek. Hon var svettig och jätte varm så la henne bredvid mig och där somnade hon efter en liten stund. Morgonen därpå vaknade hon fem över sju och tyckte det var dags att gå upp. Vi gick i alla fall inte upp förrän tio i åtta och märkte då att den andra tanden spruckit upp under natten. Både Rikard och Krigge vaknade med ont i halsen och likaså Jonas, så när vi skulle åka hem låg Krigge och sov och jag hade verkligen inte hjärta till att väcka henne bara för att säga tack, grattis och hej då så jag bad Rikard krama henne från oss och säga tack för allt och ja självklart grattis då. På vägen hem körde vi om en tant som låg i 110 på en 120 väg så Jonas tryckte bilen i röven på henne typ och när vi väl kom förbi henne tittade vi båda på henne och vi var båda beredda på att få fingret men istället räckte människan ut tungan! Fatta vad vi garvade.. Väl hemma igen tog vi tempen på Novalee och hon hade då 38.4 och hon fick då alvedon. Fyra ti,ar senare tog vi den igen och tempen visade då 38.8 + att hon har utslag så vi har funderat på om hon fått vattenkoppor eller nåt men det får vi reda på idag då vi ska till BVC för läkarbesök. Kan tillägga att hon nu tre dagar senare är fortfarande lite hängig och har 38.1

Nu ska jag diska
Kram*


~ KOMMENTARER ~
Postat av: Sarah

Hoppas lilltjejen kryar på sig! Kram

2010-08-10 @ 11:27:44
URL: http://gravidasarah.blogg.se/
Postat av: Amy-mamma till Oliwer, Elliot & gravid

så det blev en iphone ändå?

2010-08-10 @ 13:20:19
URL: http://olimy.blogspot.com
Postat av: Amy-mamma till Oliwer, Elliot & gravid

Jag har sålt min phil & teds vagn för ca ett halvår sedan eller ännu mer kanske. Längesen var det iaf.



Nej jag är inte rädd att han ramlar. Han är ju 3 år och har full koll på sin kropp till skillnad från lilla Elliot som springer utan att veta vart benen tar honom ;). Oliwer är en stor kille nu!

2010-08-13 @ 00:22:39
URL: http://olimy.blogspot.com
Postat av: -Malin och Ella

Jag gillar rosa helt enkelt, är inte särskilt orolig att Ella inte kommer göra de sen häller...

2010-08-17 @ 22:38:55
URL: http://malinochella.blogg.se/
Postat av: Melissa - Vincents Mamma

har du sett din invite på facebook från mej ;)

2010-08-19 @ 08:56:59
URL: http://ooomelissaooo.blogg.se/
Postat av: Tova

Åh, så ni har också varit på bröllop? :) jag var på min kompis i helgen, åhh vad fint det var, fick också tårar i ögonen ;D så romantiskt och fint med vigsel utomhus!

2010-08-19 @ 21:20:17
URL: http://trasslet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0