Hm tror jag blivit dum i huvudet.. I alla fall väldigt trött i huvudet, har nog en massa grejer som snurrar omkring därinne. Förra veckan den 27 juli innan vi skulle till Ullared åkte jag till BVC som jag haft sån bra koll på att jag skulle till, men när jag väl kom dit tittar Pernilla bara på mig säger hej och ser helt förvånad över att se oss där och säger:

- Men ni har ingen tid idag
- Jo! säger jag och tycker hon är helt väck som inte vet att vi faktiskt ska vara där just den dagen.
- Men nej. säger hon och tittar lite snabbt på sin dator och säger sedan..
- Ni ska vara här på torsdag den 29e

Jag tittar på henne som hon vore dum i huvudet och säger:

- Nej det är idag det står i boken! Tar upp den för att visa att jag faktiskt har rätt och ser att.. oooops hon hade rätt vi skulle visst hit om två dagar. Går därifrån och känner mig lite små korkad. Skjutsar upp Novalee till svärföräldrarna och åker sedan hem för att sedan åka till Ullared.

Nästa gång är det bilprovning som står på listan och vi ska vara där kl. 15 punkt och pricka. Trodde jag ja!! HA hade till och med skrivit upp i min almanacka att den tredje augusti klockan 15 ska forden på besiktning. Skriver upp det för säkerhetens skull på mobilen klockan tolv den tredje också för att inte glömma av besiktningen som är om nästan ter timmar. Jonas börjar förbereda sig för jobbet och innan han går ut från köket tittar han på sidan av kylskåpet där lappen sitter och säger:

- Är detta pappret för besiktningen för forden?
- Ja..
- Och du skulle vara där klockan tre?
- Ja..

Han pekar på pappret och säger:
- men du skulle vart där 08.20 imorse älskling

180 spän rätt i sjön, jag är ju helt väck, får beställa en ny tid igen.

Tredje gången (och förhoppningsvis sista gången på ett tag!)
Hängde nyss upp det nya besiktningspappret på dörren till data skåpet och tänkte där kommer jag väl inte att missa det i alla fall (och det hoppas jag att jag inte gör.) Den nya tiden blev bokad den 10e augusti kl. 10.50, uppskrivet och klart i almanackan!

Tittar på det precis efter jag hängt upp det för att checka att allt är som det ska denna gången.
  • Kl 10.50 CHECK!
  • Den 10e augusti CHECK!
Men vänta lite nu, det sista var ju inte alls check det står ju helt fel datum!! Nu står det den 9e helt plötsligt.. Tur att jag kollade det innan i alla fall så man slipper betala halva avgiften IGEN.
Däremot VET jag att den 10e klockan två så ska vi, jag och Novalee till BVC och denna gången är det rätt!

(Får jag kanske skylla på att jag är småbarnsförälder? att jag inte kan somna på kvällarna så bra? att jag är trött? eller att vi ska flytta snart.. eller att vi ska på bröllop i helgen och vi måste köpa present? för att inte tala om nästa helg då det är både släktträff och kräftskiva!)


Kram*

~ KOMMENTARER ~
Postat av: Sarah

Haha, du är inte ensam! Jag har fruktansvärt dåligt minne, men jag kan tyvärr inte skylla på att jag blivit förälder, jag har alltid varit glömsk!



Vart ska ni flytta någonstans? Långt härifrån? :o



Kram på er!

2010-08-08 @ 16:56:00
URL: http://gravidasarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0