Kanske är på tiden att jag uppdaterar lite här nu. Var ju faktiskt ett bra tag sedan..

Novalee har nya ljud för sig varje dag och är mycket mer vaken, bestämd och stabil i både nacke, rygg och ben.
Har börjat gå mycket bättre att vara ute och gå med Ella också tillsammans med barnvagnen då jag kom på att vi faktiskt har en nosgrimma till henne här hemma och oj så mycket bättre det blev så nu är det både längre och mer promenader tillsammans med henne och nu börjar det ju bli så himla fint väder ute också. Jag och Mia har vart ute med våra små mycket nu det senaste både med vagnarna och bärselarna, tyvärr går verkligen inte våra hundar bra ihop med varandra så vi kan inte ha med dem då vi är ute tillsammans annars hade de kunnat leka och ha kul de med. Jag har också blivit bjuden på mat hemma hos dem mycket det senaste, riktigt så jag skäms när jag tänker på det. Känner mig som värsta snyltaren, jag har ju inte bjudit dem på nåt och de har inte ens vart här hemma hos oss.

När vi sist var på BVC så vägde snuttan 5 180 g och var 61 cm lång, hon växer ju så det knakar och det märker man minsann på kläderna för jag har redan fått en full ica kasse med för små kläder. Började till och med gråta när jag skulle lägga ned hennes bruna nalle-overall hon hade första tiden, tycker hon blir och är så stor, blir ju nästan deprimerad när jag tänker på att hon bara ska växa och bli större!

För ungefär två, tre veckor sedan var vi i slottsskogen inne i Göteborg (för er som inte vet är det en stor park med djur och gångleder) det var i alla fall första gången jag och Novalee var där och jag tyckte det var jätte mysigt.

I torsdags var min mamma och min moster Eva här på besök. Var så otroligt roligt att mamma kom hit eftersom hon har haft svårt och inte "vågat" åka tåg eller buss och hon har inte haft någon bil för att kunna ta sig hit heller så i somras var det hon var här sist. Min moster Eva däremot var här i december tror jag att det var. Självklart har jag träffat mamma sedan i somras men då har vi ju åkt upp till Falköping.
De kom hit vid elva tiden och då gick jag ned för att möta dem eftersom jag behövde köpa mjölk och gå ut med Ella så Jonas var kvar hemma med Novalee eftersom hon somnade tio minuter innan de var framme i Nol. När vi kom tillbaka så åt vi lasagne som jag gjort i ordning under förmiddagen, efteråt blev det lite fika och därefter åkte Jonas till sitt jobb. Vi spelade i alla fall lite Wii och min moster tyckte det var så roligt och blev så otroligt kär i det så hon ska köpa ett eget (om hon inte redan har gjort det nu vill säga.) Mamma tyckte också det var väldigt roligt och blev faktiskt också lite sugen men vet inte om hon kommer att köpa något, tror nog i alla fall att det var första gången jag någonsin har sett min mamma spela tv-spel!

I lördags var det jätte fint väder så det blev grillning för våran del och Ella fick leka lite med en valp som heter Texas. Liam blev dessutom hela fyra månader då också så ett litet grattis till sötnosen och Malin fick värkar och fick under natten till söndagen en liten Ella så ett grattis till henne och hennes kille också *ler*.

Kan tänka tillbaka flera gånger per dag och längta tillbaka till förlossningen.. saknar den så himla mycket även om jag hade grymt ont där i början och det brändes som fasiken precis innan hon kom ut så var det värt det och det var verkligen världens bästa upplevelse, det var så otroligt häftigt! Vart avundsjuk på både Sara och Malin för att de fått göra detta häftiga (ja avundsjuk på alla som är gravida som har en förlossning framför sig) Nu tycker väl säkert ni att jag är helt dum i huvudet som vill göra en förlossning till att jag längtar tillbaka till det ja till och med att vara gravid.. åh så jag saknar min mage! men jag är i alla fall inte ensam för Mia tycker likadant som mig, ja förutom att hon vill inte vara gravid då *fniss*.
Jag var ju förresten på sjukhuset i fredags med för att lämna ett tack kort både till förlossningen och avdeling 34 och de blev väldigt glada. De på avd. 34 kände ju dock inte igen Novalee och frågade därför vilken bebis detta var.. när jag kom in till förlossningen så hörde jag hur en kvinna låg inne i ett rum och hade ont och skrek, hade LÄTT kunnat ta hennes plats för att få göra om det. Jonas däremot säger att det endast kommer att bli två barn för han klarar inte av fler förlossningar säger han.

Idag har det vart mulet, varmt och vindstilla (det började ju faktiskt att regna sen men då var jag inne) solen har bara tittat fram ett par gånger men jag och Mia var ute och gick in till Nödinge där jag förlängde min klipptid eftersom jag vill göra slingor i mitt hår innan dopet. Det funkade fin fint och därefter gick vi bort till fiket Sven Heimers där Mia och hennes kompis Angelica käkade någon toast-macka och jag tog en sandwich glass. När vi var klara där kikade vi lite i affärer och gick sedan in till Ica för att handla lite.

När jag och Mia stod borta vid tidningarna så ringde min telefon, trodde det var Jonas men det var ett nummer jag inte kände igen. Svarade i alla fall och det var någon kille som ringde ifrån Skandia och började tjata om försäkring för Novalee. Han sa då att vi kanske inte kollat och fått information om olika försäkringar och vilken som är bäst, berättade då snabbt att, jodå det hade vi fått eftesom en kille från Folksam vart hemma hos oss för inte så längesedan och pratat med oss och då tecknade vi även en barnförsäkring för Novalee. Jag är jätte nöjd eftersom vi har nästan alla försäkringar där, men det tyckte ju inte den killen som jag pratade med. Han pladdrade på sin skit och jag förklarade mer än fem-sex gånger att vi är inte intresserade, vi tänker inte byta men då kom han ju ännu en gång "men får jag bara berätta en sak till". Det fick han och han sa att Folksam inte var ett bra bolag att försäkra sitt barn i jag sa bara då för att få tyst på honom (vilket inte funkade) att det är min sambo som har koll på våra försäkringar och då sa han att oj då då är hon försäkrad i facket (medlemsbarn) och sa att detta var det dåligaste man kunde göra och sa att man kan ju fråga sig varför Folksam har två stycken olika barnförsäkringar. Jag sa då att vi har den vanliga barnförsäkringen eftersom han som var här förklarade bra för mig och tyckte faktiskt att jag skulle satsa på den "vanliga". Jag sa då ännu en gång att ja men vi är INTE intresserade, vi tänker INTE byta och så frågade han men tycker du inte det är viktigt att ditt barn ska ha den bästa försäkringen? Jo det är klart jag vill det sa jag men vi tänker fortfarande INTE byta. Då säger dum huvudet att ja men då är det tydligen inte så viktigt för dig att du vill att ditt barn ska ha den bästa försäkringen. Blev så irriterad att jag sa "nej tydligen inte" och han fortsatte att pladdra på sin skit, blev då ännu mer irriterad att jag bara klickade honom och nästan skakade i mina händer så arg var jag. Kommer att ringa Skandia imorgon och skälla ut dem, jag tycker inte man gör så som han gjorde eller som han sa, han respekterade mig verkligen inte överhuvudtaget. Kommer dock inte ihåg vad han hette.
När vi nästan precis hade kommit hem från sjukhuset med Novalee i början med henne så ringde det en tjej från trygg hansa och pratade lite med mig om deras försäkring men sa snabbt att vi är inte intresserade och att min sambo hellre dör än att teckna en försäkring hos dem, hon frågade då om han hade haft dålig erfarenhet av dem och jo det har han, men hon respekterade vårt nej och tackade för sig och sa att vi gärna fick ringa om vi skulle ändra oss.

Nej nu ska jag lägga mig och passa på att sova medans min lilla älskade godis gör det så jag är hyfsat pigg i morgon bitti då hon vaknar och vill ha mat.

Sov så gott Kramar*

~ KOMMENTARER ~
Postat av: Becca & baby

Men guuuud vilken störig försäljare! Ring till hans företag och klaga på honom. Man får ju inte säga vad som helst för att sälja ;S



Såg på du är vad du äter när det var om ett syskonpar som var jäääättetjocka, de fick börja med detox och fick då enbart äta typ broccoli och sånt :P Ska kolla lite mer nogrannt när det närmar sig dags att sluta amma :)



Kram!

2010-04-27 @ 11:56:17
URL: http://grrsexymama.blogg.se/
Postat av: Becca & baby

Blir kommentar-terror här xD Glömde svara på när vi började med att han sov själv.



Det var första natten igår faktiskt :) Tidigare har han sovit middag i sin egen säng några gånger bara, så det gick väldigt bra :D När han vaknade n var det bara att dra igång hans speldosa och klappa honom på huvudet/kinden tills hans somnade om :) Sover Novalee med er?



Kram.

2010-04-27 @ 12:01:18
URL: http://grrsexymama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0