Jag  fick detta från en vän, som fick två saker att välja  mellan.

Det  sa mig att även jag hade två saker att välja mellan.



Jag  har valt. Nu är det Din tur att välja.

Historien  handlar om en mamma som för en tid sedan skällde på sin 5 åriga dotter för att  hon slösade på en rulle med dyrt guldfärgat omslagspapper. Pengar var det ont  om och hon blev ännu mer upprörd när hon såg att dottern använde pappret att  dekorera en ask som hon placerade under julgranen.


Hursomhelst,  den lilla flickan gav presentasken till sin mamma nästa morgon och  sade,

'Den  är till dig, Mamma'




Mamman  blev generad för hennes tidigare ilska mot flickan, men hennes ilska blossade  upp igen när hon öppnade presentasken och såg att det var  tomt.

Hon  sa till sin dotter med harm i rösten.


'Vet  du inte unga dam, att när du ger bort en present är det meningen att det skall  vara någonting i paketet?'



Hon  hade tårar i sina ögon och sa,
'Men, Mamma,det är inte tomt! Jag blåste kyssar  i den tills den blev full.'

Mamman  blev förkrossad.Hon föll på knä och slog armarna om sin dotter och bad henne  om förlåtelse för hennes obetänksamma ilska.


En  kort tid senare tog en olycka dotterns liv, och det sägs att mamman behöll det  gyllene asken bredvid sängen för resten av hennes liv.

När  hon helst kände sig nere eller mötte svårigheter öppnade hon asken och tog ut  en inbillad kyss och mindes kärleken från barnet som hade lagt kyssarna  däri.



En  verkligt underbar känsla, denna gåva till oss är en ask full med ovillkorlig  kärlek och kyssar från våra barn, familjen, vännerna.Det finns inget  mer värdefullare än detta.





Så  du har nu två val:

1..  Kopiera detta, eller


2.  Radera detta och agera som om detta inte berörde ditt  hjärta.



Som  du ser, jag valde första alternativet.

Vänner är som änglar som lyfter upp oss på våra fötter, när våra vingar har problem  med att komma ihåg hur man gör när man flyger.

~ KOMMENTARER ~
Postat av: Emma

Haha! ja, djur är roliga dem. Tobbe brukar med leka med laserpekare mot våra katter och de blir som galna.



Med mig är de sådär, mår ej så bra börja undra om jag ej håller på bli sjuk, för ont i huvud,trött och orkar inget, är inte så hungrig heller och vill mest ligga i sängen.



Men kanske mår bättre mot kvällen..Idag ska vi till apoteket och köpa svamp tabletter och dyligt och järntabletter till den lille.Barnmorskan sa att jag MÅSTE äta järntabletter nu eftersom de lilla pyret växer som mest denna tiden. Så jag får väl käka de, även om jag har SUPER SVÅRT att svälja tabletter.



Vad ska du hitta på? Blev du nöjd med dina naglar?

kram

2009-09-04 @ 12:49:05
URL: http://lillemspems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0