Ska alldeles strax lägga mig för att sova men måste först berätta att Jonas fått ett sms-avi från stället där vi beställde routern, den har kommit fram!! Så imorgon blir det till att åka och hämta den tidigt som attan (ska ju ändå upp tidigt för att åka och handla.)

Inatt somnade jag inte förrän 03.15 och blev väckt av min svägerska som frågade ifall jag kunde tänka mig att hoppa in och jobba klockan elva till åtta istället för fem till två. Jag frågade om jag kunde hoppa in klockan tolv istället eftersom jag precis var nyvaken (klockan tjugo i tio på förmiddagen) men de ville ha in mig till elva så det var bara att slänga på sig kläderna äta en och en halv macka och koka lite ris och blanda ihop det med korvstroganofen jag gjorde kvällen innan. På hemvägen från jobbet var jag så sugen på en sorts kakor så svängde in till Ica och styrde raka vägen till kakorna, men fanns mina kakor där? NAE! jag kom sedan på att de kakorna finns ju bara på Willys och dit ska jag ju imorgon. När jag kom ut från affären hade jag fått med mig riskakor med ostsmak istället, men det var ju nästan lika gott det (känns faktiskt lite nyttigare också.)

Förutom det har Ella haft sin "barnvakt" här idag (alltså våran granne för de som inte vet) och den lilla vovven har varit dålig i magen också. Har bara runnit ur henne och både jag, Jonas och Fidde har funderat på vad det kan vara för hon fick sin vanliga "dos" av maten sin och fick sedan på kvällen korv, makaroner och ris som hade blivit över från när jag ätit under dagen. Jag vet att hon inte brukar bli dålig i magen av den maten eftersom jag gett henne detta förut så vi funderade vidare. Vi trodde också att det var hennes ben som hon ligger och gnager på dag ut och dag in, men dålig av ben blir hon bara när det är nytt. Efter ett tag kom jag på vad det kunnat ha varit.
För ett par månader sen så fick jag ett försvars-spray från Jonas för att kunna ha med mig ut så jag inte blir överfallen (om Ella nu skulle få för sig att inte försvara mig), hur som helst.. sprayar man med det så blir man röd och efter en dag är hela ansiktet rött. Jag skulle i alla fall plocka bort min väska på sängen och ser världens rödaste fläck på mitt täcke. Såg ungefär ut som mens.. Jag blev livrädd först och undrade vem av mina älskade flickor det var som blödde så illa, tankarna flög runt i mitt huvud och jag tänkte att Linneá och Ella är de som sover mest i sängen och Linneá är den som ligger mest uppe vid huvudkudden så var helt säker att det var hon ett tag som hade skadat sig. Men så lyfte jag på väskan och ser att även den är helt röd och undrar vart fan det kommer ifrån och inser sedan att "visst fan det är ju mitt försvars-spray" och sliter upp den från sidofacket och ser ett fint hål på den lilla flaskan och förstår direkt att det är den allätande hunden som har vart på min väska ännu en gång för att sedan bita sönder mina fina vita vantar.
Det var ju ingenting att göra åt, gjort var ju gjort så det var ju bara att kasta sprayen och slänga både täcket och påslakanet i tvätten och lägga väskan i blöt. Nu tror jag att hon kanske kan ha fått i sig lite så det är därför hon är dålig i magen men jag vet inte, hon är ju pigg och så som vanligt i alla fall, så vi håller henne under uppsikt. Hoppas hon bara inte börjar gnälla inatt så hon väcker mig.

Och min fina väska? jag tror den klarade sig rätt bra faktiskt, ska kolla lite närmre på den imorgon när jag förhoppningsvis är pigg.

Sleep well everybody*

~ KOMMENTARER ~

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0