Idag gick jag upp halv nio för att betala räkningar och hinna med saker och ting som jag tänkte göra innan vi åkte på ultraljudet.. Jag hann med allting förutom att jag glömde mitt foglossningsbälte när vi åkte, hur som helst satt/låg jag ner ungefär hela dagen ändå så det gjorde väl inte så mycket.

Innan ultraljudet så åkte vi förbi mitt jobb med papper till försäkringskassan så chefen kunde fylla i, sen åkte vi mot kliniken och var där ca fem minuter innan vi skulle få komma in. Vi sa till klart och tydligt med en gång att vi vill INTE ha reda på könet och det lyssnade barnmorskan på. Vi var där i 45 minuter och hela tiden tittade vi på bebisen! Den var förstås lika envis som vid första ultraljudet och ville INTE visa sitt lilla ansikte eller profilen. Hon tryckte och skakade på magen och fick ett par bra bilder, men händerna åkte upp till ansiktet lika fort som de försvann därifrån, h*n sög på händerna och tog på sitt lilla ansikte, räckte ut tungan åt oss, gjorde grimarser och nästan småflinade. Hon kollade också lite snabbt hur stor bebisen är nu och den vägde ca 1818 g och var 40 cm lång. Hon sa att den var i helt normal storlek eftersom min mage inte är så jätte stor och den växer som det ska till sina veckor så hon trodde också att den inte skulle bli så stor när den föds heller om den växer i samma takt och det tyckte jag kändes riktigt skönt.

När vi kom tillbaka från Oslo släppte Jonas av mig vid mitt jobb medans han åkte bort och lämnade lastbilen (ja jag var med honom i lastbilen idag) så jag kunde kolla ifall mina papper var klara, och vet ni vad.. De var klara!! YIPPIE säger jag bara!

Men nu ska jag lägga mig för jag ska upp tidigt imorgon med för då ska jag till min barnmorska och kolla så att allt är bra.

Sov så gott allihopa hoppas ni haft en lika trevlig dag ni*


~ KOMMENTARER ~
Postat av: Mia

åh lilla skrutten kan tänka mig att de va häftigt.. En liten busunge ni har hehe..

2009-11-26 @ 07:13:37
URL: http://miiia87.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Nej det blir ju inte riktigt samma sak, och att vara gravid är väldigt speciellt så man skulle ju vilja ha lite fina bilder från en riktig fotograf :)



Kram

2009-11-26 @ 13:02:00
Postat av: Sara

naaaw vad mysigt!! :)

2009-11-26 @ 20:28:20
URL: http://sarungen.blogg.se/
Postat av: Emma

så söt den är:)

2009-11-26 @ 20:33:48
URL: http://lillemspems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0