Ja efter  fem timmars promenad och lek är vi äntligen inne igen. Vi kommer att sova riktigt skönt i natt. Ella har lekt med tre stycken hundar (de var inte samma ras, men hade likadana färger och var i samma storlek allihop)  i skogen medans vi andra promenerade. Tjejerna rök ihop några gånger och likaså killarna, annars gick alltihop jättebra så vi beslöt oss att gå på promenad flera gånger tillsammans, så nästa gång (som vi kan vara med på) blir på onsdag.

När vi väl kom in så letade jag igenom hela Ella efter fästingar.. Jag hittade en liten rackare på hennes vänsteröra så den tog vi bort fort som attan (den hade ju som tur var inte hunnit "bita/sätta" sig fast ännu) men jäklar vad svårt det var att döda den, jag klämde den mot golvet och sedan emellan två tidningsblad.. Den ville verkligen inte dö, så jag beslöt mig för att helt enkelt spola ner den i toaletten isället! Sedan fick Ella mat och nu ligger tjejen i sängen och sussar så gott. Hoppas faktiskt på att hon ska sova tills hennes "natt kiss" blir av, alltså när Jonas kommer hem.

Jag hoppas inte jag har några fästingar på mig eller att Ella har några fler.. hm.. håll tummarna för oss ^^



Go´ natt *

~ KOMMENTARER ~
Postat av: Carina & soffipropp!

Hej!



Jovisst kan jag hjälpa dig med din blogg, skicka bara dom bilder du kan tänka dig att ha i headern och lite önskemål osv.. får pilla när det blir tid över :)



Natti natti, nu är det lopplåda för hela slanten för mig ;P



Kram

2009-05-12 @ 01:42:12
URL: http://elladora.blogg.se/
Postat av: emma

Förlåt för jag inte skrev i bloggen igår kväll om hur det gick hos barnmorskan igår, men jag kan säga att allt gick jätte bra och det var inte samma barnmorska som jag fick och denna personen var jätte trevlig och tog väl hand om mig, så jag kände mig trygg:)..

Min moderkaka var tydligen svår att hitta den låg långt fram och högt tror jag så de kan vara därför jag har så ont för den ligger och tynger där nere , och den växer ju också så får ja ont..normalt ligger dom nog inte så långt nere men min ville de tydligen:) På tal om barn, HON sa att hon bara såg 1 barn, men jag tyckte jag såg 2 men jag var tydligen bara i v.8 +6 dagar så jag går in i vecka 9 imorrn, men det är nog lättare att se och räkna när man gör nästa ultraljud vecka 17-18. Men nu har jag iaf fått sätt att det finns ngt i min mage, så det är ingen inbillning:)

2009-05-12 @ 07:56:19
URL: http://lillemspems.blogg.se/
Postat av: emma

oj, 5 timmars prommenad, snacka om att ha mjölksyra i benen:)

2009-05-12 @ 07:57:14
URL: http://lillemspems.blogg.se/
Postat av: emma

jo det kan vara skönt att få träningsvärk till en viss del. för det beror på hur kraftig den är. ibland kan man få sådan träningsvärk att det gör ont så fort du rör dig och sånt är ej mysigt enligt mig:)

2009-05-13 @ 07:57:58
URL: http://lillemspems.blogg.se/
Postat av: emma

jo jag förstår hur du menar. Jag tycker också det är konstigt.. och sen har jag för mig att jag såg 2 barn i magen , för först var hon längst till vänster och sa titta där är ett hjärta! Sen flyttade hon den längst till höger och sa, här ser du en bätte bild..tyckte de va lite konstigt. Sen de med i vilken vecka jag är , tycker jag med är konstigt, för alla säger olika tycker jag! hon som gjorde ultraljud sa att jag var i 8 veckan och några dagar så jag går in i vecka 9 idag enligt henne, men enligt Libero.se så är jag i vecka 10..



så här står de på libero..



Beräknat förlossningsdatum: 2009-12-12

Barnet blev till omkring: 2009-03-21

Du är i vecka: 10

Du är i månad: 2

Antal graviditetsveckor och dagar: 9 veckor 4 dagar

Antal dagar kvar till förlossningen: 213





kram

2009-05-13 @ 08:05:21
URL: http://lillemspems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0