Jag och Ella har precis kommit in från våran lilla tur ute i regnet. Mycket skönt måste jag säga men väldigt väldigt blött. När vi hade gått i ca. fem minuter kommer det två gående kvinnor med deras hundar, de vart lösa och den ena började springa fram emot mig och Ella. Jag hörde hur hon skrek på hunden att han skulle komma tillbaka men det lyssnade han inte på så han kom närmre och närmre, han ville hälsa på oss. Jag visste vilka de två kvinnorna och deras hundar var men eftersom jag inte ville att dom skulle "hälsa" så så putte jag bort honom och sa till honom att gå. Han lyssnade faktiskt. Ella däremot ville som vanligt leka och hälsa men hon fick vackert lov att vänta. Efter det så pratade jag med dem i 10 minuter och vi alla var helt dy blöta, så vi avslutade och gick hemmåt igen. Våran vackra tjej var så otroligt duktig att gå brevid mig hela vägen hem (visserligen inte så långt), hon har verkligen blivit duktig på att gå brevid på vänster sidan nu även om det inte alltid är så lätt att komma ihåg för henne så tycker jag att det funkar fin fint!
Hur som helst så när vi kom in och jag skulle ta av henne halsbandet fick hon världens ryck och började hoppa på mig (så som hon brukar göra när man kommer hem från jobbet) fattar inte varför hon ens gjorde så men efter många om och men + en massa pussar från henne så satte hon sig äntligen ner ordentligt så jag kunde torka henne men så kom det! hon ruskade av sig två till tre gånger i hallen, som tur var så hade jag inte tagit av mig regnkläderna så jag blev ju inte så blöt men den stackars hallen har nog aldrig varit så blöt som den är nu. När jag sedan satte mig här öppnades himlen ännu mera och det bara öste ner. Skönt att man redan var inne i värmen med en handduk på huvudet! Ella ligger nu och sover och jag ska alldels strax ta mig något att äta.

Nu är det i alla fall uppehåll*

~ KOMMENTARER ~
Postat av: Emma

jag hart skrivit in receptet i min blogg unde chili corn carne hur man gör:)

härdanefter så kanske jag ska skriva in recepten.

brukar du ta efter recepten..

2009-07-09 @ 22:38:38
URL: http://lillemspems.blogg.se/
Postat av: Emma

jo, de gick jäötte bra på ultraljudet, skrev de i bloggen idag..

2009-07-09 @ 22:46:55
URL: http://lillemspems.blogg.se/
Postat av: Carina



God morgon!



Tack för tipset om hundsängen.. varit inne och beställt en Large nu :P Så får vi hoppas att det inte ligger frigolit överallt i slutändan ^^



Ha det gott, trots det dåliga vädret!



KraaaaM.

2009-07-10 @ 10:12:23
URL: http://elladora.blogg.se/
Postat av: Emma

jo visst har jag det. [email protected], de är bara till att adda mig så kan vi snacka, vore kul:) Vi både väntar ju på samma mirakel:)

De är bra med magen , vad jag vet.

Igår sa en kompis att man inte får kolla på skräckfilmer nä'r man är gravid för det kan vara farligt för barnet, stämmer det?

Ultraljud bild kostar 40 kr/st, jag vet inte hur många man får köpa, men jag fick köpa 3 för 100 kr:)

2009-07-13 @ 21:27:32
URL: http://lillemspems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0