Ja nu snöar det ÄNTLIGEN!! Jonas gillar ju dock inte detta vädret och jag förstår att han inte gör det eftersom det är så mycket snö på vägarna till Oslo. Det började i alla fall att små snöa lite igår eftermiddag/kväll och när Ella såg att det silade ner snö från skyn började hon hoppa och bita efter dem. Hon är för söt när hon försöker fånga snön, hon gjorde likadant idag och nu under förmiddagen har det snöat riktigt mycket så halva Ella var täckt med snö.

Igår kväll eller kanske ska säga inatt så bakade jag lussekatter så nu har vi fyra st fryspåsar med nybakta lussebullar och två påsar ligger redan inne i frysen så vi kan ha något att bjuda på när det är nyår då vi ska ha en liten middag här hemma med ett par vänner.

Gick upp halv åtta idag och tände julgranen och stjärnan i fönstret i vardagsrummet och satte mig sedan framför nyheterna och åt min frukost innan jag begav mig ut till bilen för att åka till barnmorskan i Bohus.
Mitt sockervärde var helt okej och blodtrycket samt urinprovet var lika bra de.
När jag kom in till min barnmorska så mätte hon min mage som var 30-31 cm och så fick ja höra våran älskade bebis hjärtslag.. blir lika glad varje gång jag hör att det låter som det ska. Idag låg hjärtslagen på 148/min det lägsta h*n "någonsin" haft, men kan ha vart att det var lite för tidigt på morgonen för skrutten. H*n brukar ju komma igång lite vid tolv tiden och frammåt.
Ska i alla fall tillbaka dit nästa onsdag igen och när vi ändå höll på med tider så passade vi på att boka in tiden gången efter det, blev den 7 januari på min och Jonas 2 årsdag. Sen är det bara tre dagar kvar och då åker vi till Sälen för en vecka.

Ha en super trevlig onsdag*


Ser det inte för mysigt ut så säg..

Vet inte om ni ser så bra men här snöar det i alla fall!

~ KOMMENTARER ~
Postat av: mia

Vi har mer snö här uppe;) Mysigt att gå till barnmorskan och lyssna på lill* Jag tror de blir en liten tjej

Puss på dig

2009-12-16 @ 12:09:52
URL: http://miiia87.webblogg.se/
Postat av: mia

Va bra hoppas bebis fixerar sig snart..Vi trodde hon var en tjej.. De va många som sa de också förutom min arbetskamrat hehe han va helt säker på att de va en kille..

Tack Jag ska göra en kitty tårta till dig ;) hehe



puss på dig

2009-12-16 @ 16:32:43
URL: http://miiia87.webblogg.se/
Postat av: Vikky

åååå va mysigt martina med granen! ja de va verkligen mysigt ':D..

aaa här har du snöööat hela dagen med också :D MYYS hoppas de kan va de på julafton med..

2009-12-16 @ 19:33:11
URL: http://viiikkkaaannn.blogg.se/
Postat av: emma

hej gumman, vad fint du skrev om Jonas där uppe, då blir han säkert berörd när han läser de:)



ja våra karlar är underbara, tur vi har dem:)



vad fint ni har där hemma,. ja visst är de mysigt med snö:)



sovit gott inatt? kram

2009-12-17 @ 06:33:50
URL: http://trollbollsmamma.blogg.se/
Postat av: Tova

Visst är det mysigt när det är vitt ute!

Och extra mysigt med julen i år, när man är gravid och den lille nästan kan ploppa ut närsomhelst ;) fast min vill nog stanna i magen några veckor iaf ;)

kramar!

2009-12-17 @ 21:54:11
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0