Kolla in denna länken (öppnas i ett nytt fönster) top-ten-10-most-dangerous-dog-breeds.

Satt nyss och läste ett inlägg på familjeliv om att de vill att förbud mot vissa hundraser ska införas. Kan tro att det finns en massa som tycker att dobermann skall förbjudas för de är ju såååå farliga!!
Klart om fel människa uppfostrar den/dem så är det ju klart att hunden/hundarna kan bli aggressiva men det är ju inte hundens fel.

Folk går till och med omvägar för att slippa gå förbi mig och Ella. En man gick en riktig lång omväg en gång när jag var ute med Ella, en killkompis, hans kompis och hans lille amstaff (som då var valp) blängde på Ella som bara tittade på honom och hans fula svarta golvmopp.. så jag sa högt och tydligt samtidigt som jag följde honom med blicken att: -Det är hemskt vad folk ska ha fördomar mot dobermann, han vände sig om blängde ilsket på mig och vände sedan tillbaka huvudet med näsan upp i vädret och gick ännu fortare iväg därifrån. Hon har aldrig varit elak mot någon hund eller människa. Hon är en helt genomgod hund, dock har vi rykt ihop med varandra ett par gånger och när hon lekt med Jonas syskonbarn har hon nafsat och hoppat efter dem (de har då dragit upp händerna mot bröstet) så det är därför hon nafsat pga att hon tror att de fortfarande leker med henne, det slutar tyvärr med att de blir rädda och ibland till och med gråter.
Sen har folk kommit fram till mig och frågat är inte det en sån där "farlig" hund.

Nej usch och fy så irriterad man kan bli på en del och det är ju självklart inte bara dobermann hundarna de handlar om men kände för att skriva av mig eftersom vi har en fantastisk fin och underbar, lekfull dobermann tjej, som är överenergisk och glad för det mesta. Hon som också ÄLSKAR att träffa nya människor och andra hundar.



Men akta er folk för jag har ju en sån elak och faaaarlig hund!! *

~ KOMMENTARER ~
Postat av: mia

Mä va e de för fel på folk???? Ella är ju en så mysig vovve.. Då skulle våran också vart falig:).. Hoppas ni mår bra... Pussar

2009-12-14 @ 21:12:06
URL: http://miiia87.webblogg.se/
Postat av: Carina, Hassemannen & Zita

Att hoppa och bita i händer är väl kanske inte det bästa, Zita höll oxå på så men fick sig en grov tillsägelse varje gång hon bet hårt. Numera kan man busa med händerna massor, hon biter ingenting...



Sen skall väl tilläggas att dobbisar är stoooora bäbisar, gnäller och gnyr för minsta lilla.. men låååter värre än vad dom är när V8-an drar igång :P



Ha det bäst gumman!

2009-12-15 @ 01:23:57
URL: http://elladora.blogg.se/
Postat av: Zizzi, Dina & Ziri

Tjohej



Jo det är vilde viktors huvud som trycker mot en nerv i min bröstkorg och det gör så fruktansvärt ont så jag kan inte röra mig emellanåt. O inte vill han/hon vända sig heller :-( Så ev kejsarsnitt, suck. De ska göra ett vändningsförsök den 28:e. Ush, verkar läskigt och för å inte tala om kejsarsnitt. ryser Hur går detmed din lilla/stora mage då? Hoppas allt är bra. Kramisar från oss

2009-12-15 @ 06:50:22
URL: http://www.zizziz.se
Postat av: mia

Japp vi mår bra Natalie hade feber i lördags och söndags kväll men på dagen mådde hon bra.. Mysko:)

Kramar<3

2009-12-15 @ 09:21:11
URL: http://miiia87.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0