Hehe nej då det är jag inte, jag lovar! Men den 28e September var det ett år sedan vi fick veta att vår lilla goding låg i magen. Var ett par jobbiga dagar med mycket känslor och bråk som följde därefter. Ni kan ju nog säkert lista ut vad som sas/tänktes. Men ALDRIG att vi någonsin ångrade vårt beslut att behålla denna vackra lilla skapelse! 
 
 
Hur som helst så tror jag nu att motivationen till bloggen börjar leta sig uppåt igen. Massor av bilder har tagits som skall laddas upp så det kommer säkerligen att ta lite tid. 
Har i ett par veckor känt mig väldigt handikappad då vår fina bil är hos fabbo doktorn, den är fortfarande inte färdig och jag HOPPAS av hela mitt hjärta att den kommer att vara färdig i mitten av nästa vecka! 
 
Allt började med att jag skulle på HLR utbildning på bvc och hade inte hunnit köra mer än i fem minuter innan batteri lampan tände sig. Tänkte att jag hinner till Kungälv i alla fall och förhoppningsvis hem också. Att batteriet var dåligt visste vi redan i vintras men det hade glömts bort och blev självklart påminnt nu när lampan tändes. Kom precis över Jordfallsbron och igenom rondellen bort mot E6an då både ABS och antispinnsystemet började blinka och sen hände det, bilen dog!! Jag som skulle bort till Mc donalds innan för att få en present av en kompis till Haylee men det var bara att ringa henne och be henne komma och chocka min lilla bil så jag kunde komma till kursen. Tio minuter innan det började kom min räddande ängel dit och hjälpte mig. Satt på helspänn hela vägen till bvc eftersom hela bilens lampor blinkade, såg inte vilken hastighet jag låg i heller för den delen och som alltid får jag sega människor framför mig som inte har vett att gasa på. 
Fram kom jag i alla fall och hann även i tid. Jonas och hans pappa åkte dit under tiden och bytte till ett annat batteri så när jag kursen var slut kände jag mig lättad att jag kunde ta mig hem utan några konstigheter.
Men problemet kvarstod när jag körde iväg, batteri lampan lyste fortfarande. Lämnade in den på lagning någon dag efteråt och det var generatorn som inte ville mera. De bytte till en ny (begagnad) som det också var fel på så  motorlampan tände sig dagen efter jag fått hem den och då hade bilen varit borta i över en vecka. Fick inte tag på verkstaden som fixat min bil först så fick ringa en annan verkstad. Där har den nu stått i tre-fyra veckor och jag är helt handikappad. Som tur var har vi fått lånat Jonas systersons bil i en vecka så vi kunde fixa inför Haylees dop (som var den 22e September) de har nu fått tillbaka den men kan inte åka och storhandla utan att be någon skjutsa mig eller låna någon annans bil och det känns så sjukt jobbigt! Ni tycker väl att jag är lat nu att jag kan ta bussen men att åka till Willys i Kungälv för att storhandla då är korgen under vagnen helt full efter två-tre stycken blöjpaket och konka på två överfulla kassar på var sida och putta vagnen framför mig det gör jag inte. 
När vi väl får tillbaka bilen så blir det besiktning på den och sen åker den ut på försäljning. Vi har redan hittat en bil vi vill ha, hoppas ju bara att den finns kvar då vi kan åka och kika på den. Kruxet är att den finns nere i Ängelholm så det är ju nästan ett måste att köpa den då, fast å andra sidan så har vi ju våra kompisar som bor där så blir säkerligen till att hälsa på dem då om de har tid och lust. 
 
Hoppsan hejsan vilket långt inlägg om våran stackars bil, men det kommer mera i form av bilder istället..
 
 
 Har köpt en fin fin symaskin så nu sys det byxor till tjejerna här hemma. Invätar massor av mönstertidningar och en bok med barnkläder så jag kan lära mig sy tröjor, bodys mm. Än så länge är jag bara hyfsat nöjd med ett par byxor av fem par. Men som alla säger, övning ger färdighet, just nu har jag ingen overlockmaskin men denna räcker gott och väl, sen får vi väl se om jag tycker det är lika kul att sy inom ett år för då blir det nog till att spara till en overlock..
 
Novalee har fått ett par likadana såna här byxor..
De andra paret jag gjorde, de första kastade jag för de såg för jäkliga ut.. 
 
Nu ska jag strax lägga mig om ni ville veta.. 
Kramar och god natt*
 

~ KOMMENTARER ~
Postat av: Zickan

Nej, såhär i efterhand kan inte jag heller förstå det. När man ser på dom som är 13 år idag, kan jag inte fatta att jag var gravid när jag var 13.

Svar: Hehe nej och de som är 13 idag är (tycker jag) mycket mer omognare eller ja riktiga små fjortisar tyvärr. Måste ju säga att din dotter är superlik dig i alla fall! :)
Martina Jonsson Persson

2012-10-08 @ 08:49:47
URL: http://zickan.se
Postat av: Zandra Svantesson

Tycker det är jättebra att apoteket har börjat släppa "testa själv hemma"-produkter! :D

Tack för länken på facebook! <3 :D

Jag har sagt till Rickard på skarpen nu, att han MÅSTE kolla upp vad det är! För han börjar bli trött & orkeslös osv nu också! :´S
Så han har faktiskt ringt till sjukhuset & bett dem kolla om han är gluten, i 1:a hand! (Så en remiss är påväg hem till oss, med dag & tid)! :) Är det inte gluten, så vill jag att han pratar med hon som tar testet & frågar vad det kan vara annars, och om dem kan göra någon undersökning eller något!!
Usch, HATAR när allting inte är som det ska & man ser att sina nära lider!:´( Hoppas dem verkligen tar han på allvar & kollar upp så det inte är något farligt!!:(

Svar: Men är det inte bättre att han bara kikar på apotekets test först så kanske han slipper att gå till läkarn?
Martina Jonsson Persson

2012-10-08 @ 11:03:56
URL: http://zandrasnyadagbok.blogg.se
Postat av: Zandra Svantesson

Självtestet var dyrare (299kr) än att gå till läkaren ;)

Svar: ok :)
Martina Jonsson Persson

2012-10-08 @ 22:46:15
URL: http://mynewpinkdiary.blogg.se/
Postat av: 22åring fru, egenföretagare och tre barnsmamma

Vad lika flickorna är, söta!

Svar: Tack så mycket :) Ja de är väldigt syskon lika faktiskt :)
Martina Jonsson Persson

2012-10-09 @ 06:18:53
URL: http://lindaglansins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0