Torsdag.

Förskolansdag gick super i torsdags och det var så mysigt att få vara med i drygt två timmar och bara följa efter och leka med Novalee, vi stod visserligen och sålde fika i tjugo minuter och då var hjärtat med farmor och farfar istället.








Fredag.
Fick då hem min födelsedagspresent (från mig själv) så det satt jag och pillade med när Novalee äntligen hade somnat och även dagen efter satt jag och pillade med det igen för jag blev inte nöjd med första resultatet. Min present var alltså ett startpaket med nageltippar mm från nagelgiganten.se så nu slipper jag slänga ut alldeles för mycket pengar på att gå till salonger och Jonas slipper höra mitt tjat om att jag vill ha nagelförlängning för nu kan jag göra det själv, även om det (än så länge?) inte alls blir lika bra som det man gör hos en professionell nagelmänniska.



Hann till och med att bada ute i baljan i det fina vädret..


Första gången..

Lördag.

Ja lördagen kom den också och jag ville hitta på någonting, ville absolut inte bara sitta hemma hela dagen så kom på att vi kunde ju åka till slottsskogen men insåg efter en stund att det är ju typ bara upp och nerförsbackar där så det bojkottade vi snabbt men kom på att vi kunde ju åka in till Liseberg istället för Novalee har ju aldrig fått åka något där ännu så dit åkte vi hastigt och lustigt och Fager fick hänga med han också.. Det första vi gjorde var att käka lite mat när vi kom dit, sedan blev det lite spelande på hjulen där (vann dock inget) och sedan åkte jag, Jonas och vårt lilla hjärta sagoslottet vilket uppskattades mycket av Novalee.
Tänkte sedan åka farfarsbilar eller kaninresan men det var så kopiöst mycket folk i kön till de attraktionerna så vi struntade i dem eftersom det inte var så långt kvar på vår parkeringstid men en kanin-ballong fick hon i alla fall och den leker hon med fortfarande. Ella som var kvar hemma blev hämtad av ena grannen efter en stund så fick hon vara hos dem så länge och hon hade myst så mycket med äldsta sonen där hela tiden. Hade så sjukt ont i ryggen så jag knappt kunde gå tillbaka till bilen.


I kön till sagoslottet..



Peter Pan


Hon gav/fick en kram av kaninen men tryckte sen bort henne.


Andra gången men nu är de lite bättre filade på kanterna.



Söndag.


Så vart det söndag, morsdag och min födelsedag. Insåg att jag inte ens vill veta av min födelsedag längre än mindre morsdag. HATAR att fylla år på morsdag för det blir inte min dag då (självisk? ja jag vet.) Vi tog en promenad in till Nödinge i alla fall jag, Jonas och Novalee. Åt glass inne på Sven Heimers, kikade inne på ljuva hem och kollade barnkläder inne på lindex och handlade sedan på Ica innan vi gick hem igen. Fick även då sjukt ont i ryggen men det lugnade ner sig efter en stund av vilande i soffan. Novalee somnade i vagnen och dumma som vi var lät vi henne sova i en och en halv timme och det fick vi sota för på kvällen sen. Hon somnade bredvid Jonas vid elva tiden och jag la mig på soffan och sov där under natten och ja några frågade ju förresten om jag skämtade förra veckan om jag hade sovit på balkongen.. Jag skämtade inte, jag sov faktiskt där och det var helt underbart även fast jag vaknade helt jätte varm och pisseblöt i håret och på tröjan och nej det är inte någon inglasad balkong heller, då hade jag nog dött av värmeslag eftersom solen ligger på balkongen från ca två, tre tiden på dagen fram tills den går ner helt.
Nu kom jag ju av mig lite men hur som helst så åt vi tacos när hjärtat vaknat och åkte sedan till Jonas föräldrar och grattade hans mamma på morsdag, jag saknade min mamma jätte mycket igår i alla fall och hoppas att jag snart kan få träffa henne igen.

Måndag.

Och så har vi ju haft en dag idag också. Började med en väckning från dagis eftersom jag somnat om vid åtta tiden när vi kollade på barnprogram, de ville bara meddela att det går vattkoppor på Novalees avdelning men eftersom jag hade klipptid klockan tio släppte jag iväg henne ändå och hoppas nu på att hon verkligen inte kommer att få det eftersom att det tar ungefär upp emot fjorton dagar tills det bryter ut (om de blir smittade) och då har vi väl förhoppningsvis en bebis här hemma och det är ju inte så käckt ifall Novalee har vattkoppor och det finns en nykläckt skrott här dessutom måste vi meddela förlossningen om att hon har vart i en "smittozon" eller vad man ska kalla det om vi skulle behöva åka in det närmsta.
Lämnade i alla fall Novalee på dagis och åkte sedan iväg för att klippa mig och rätt som det var bestämde vi oss att lite slingor hade nog suttit fint också (ena svägerskan som är frissörska) så fick ringa till dagis då vi insåg att tiden försvann lite väl fort från oss och säga att jag blir sen och att jag skyndar mig så fort jag kan kan. Hon fixade aldrig till håret så åkte till dagis med blött hår hämtade en trött Novalee och åkte tillbaka till Nödinge igen för nu var det Novalees tur att få bli sommarfin i håret. Hon fick en kortare lugg och topparna blev fina igen, därefter fick hon en klubba och mitt hår blev lite stylat innan vi åkte iväg till mitt jobb för fika eftersom en jobbarkompis fyllt år idag. Sen dess har Novalee varit en arg och grinig två åring som slagits tills pappan kom hem. Efter att hon somnat så fick vi äntligen tummen ur och beställde två stycken gröna "patricks" till bebisen, hoppas att de är hyffsat snabba med leveranser från USA bara vill ha dem rätt så snart så man hinner tvätta en i alla fall för att sedan lägga ner i bb väskan. Däremot kommer inte den gröna att få heta Patrick utan  får heta Putte istället så blir det lättare för både oss och barnen i framtiden.


Trötta mamman..

Bjuder såklart på dessa supersnygga bilder *blink*

Är så sjukt trött nu så jag tänker faktiskt lägga mig nu. Hoppas ni haft en trevlig helg i alla fall och sov så jätte gott.
Kram*


~ KOMMENTARER ~
Postat av: Petra-ensamstående tvillingmamma

Åh vilken underbar helg med massa roligheter!!



Hoppas allt är bra med er =)

kramar

2012-05-29 @ 19:54:34
URL: http://petratvillingmamma.blogg.se/
Postat av: Emma

vad fina bilder:) Fina dina naglar blev:) super härliga bilder på lilla novalee. Har ni kommit på namn åt den lille bebisen i magen:)?

2012-06-02 @ 05:36:08
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Postat av: Linda- mamma till keven, chris & kiara

Vad söt din lill tjej är! :)

2012-06-04 @ 17:26:48
URL: http://lindaglansins.blogg.se/
Postat av: Renata

Haha man ser alltid lika rolig ut när man sitter hos frissan...

2012-06-05 @ 18:37:54
URL: http://renatas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0