Ja då var det långledigt för Novalee ända fram tills på måndag morgon igen. Imorgon blir det till att åka till Kilanda marknad med farmor och titta på djuren där, kommer väl förmodligen köpa något bröd där också, är ju så himla gott med hembakt bröd, tyvärr bakar jag inte bröd här hemma då jag tycker det tar sån himla tid med att dega ihop allting (har ingen assistent ännu men snart så!)
Har kikat på en sån där kitchen aid rätt länge nu, långt innan jag träffade Jonas faktiskt och snart så snaaart är det min tur att äntligen få köpa en sån kärlek!! Någon som har erfarenhet av dem?



Bilden är från bagaren och kocken som finns inne i Göteborg.




Blev förresten några bra nyheter och några dåliga hos MVC förut.
  1. Sockervärdet, blodtrycket såg mycket bra ut som vanligt
  2. Inga negativa provsvar om att någon GBS infektion fanns i kroppen denna gången
  3. Kommer dock att få antibiotika under förlossningen för GBS i alla fall
  4. Magen har inte växt någonting på 2 veckor så ska tillbaka dit nästa vecka
  5. Bebis hjärtljud lät jättefint som vanligt!

Eftersom barmorskorna mäter annorlunda på magarna så är jag rätt säker på att bm som jag ska till nästa vecka säger att det inte är något fel utan att magen har växt en massa. Blir det att hon inte ser att magen växt någonting får vi åka till Östra för tillväxtkontroll för att kolla mängden på fostervatten och hur stor bebisen är. Men som sagt tror inte det kommer att hända att vi behöver åka till Östra med tanke på att de mäter helt olika.

 

 

Vad ska ni hitta på under långledigheten?

Kram*

 

 


~ KOMMENTARER ~
Postat av: Mamma till William och Wilma

God eftermiddag..Min svärmor har den och är jätte nöjd med den..själva har jag en borch eller hur det stavas o är jätte nöjd med den..kram

2012-05-16 @ 13:30:52
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Renata - gravid v 39

Åh en sån kitchen aid hade jag SÅÅÅ gärna velat ha, synd att de är så fruktansvärt dyra bara... Och att jag inte skulle haft plats till den i mitt lilla kök. Jag har bara hört gott om den så köp köp =) Vilken färg vill du ha?



Vad tråkigt att magen inte hade växt, men det är som du säger - de mäter olika och det är säkert inget farligt alls! De tar väl också små skutt i perioder?



kram

2012-05-16 @ 15:00:33
URL: http://renatas.blogg.se/
Postat av: C a r s i e ~ P h ♥ t o g r a p h y & d o g t a i l s

Är också ute efter en köksassistent, är dom där dyra?



Det blir massor av hundar, folk och dyl i helgen - och lite pill här hemma om vädret tillåter ;)



Ha en skön långledighet :)

2012-05-17 @ 08:34:43
URL: http://carsie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0