Under tiden hjärtat var på dagis idag hann jag fixa till vänster handens naglar och de blev väl sådär bra, kunde ju blivit bättre men tipparna var lättare denna gången. När Novalee väl var hämtad åt vi lite lunch då hon inte åt något på dagis och så kom grannen hit en snabbis och tjötade. Klockan tickade iväg och så var det dags att åka till MVC för kontroll. Magen hade växt under veckan, blodtrycket var helt okej och lill skrotts hjärtljud  lät som vanligt jätte bra också, Novalee var också med så hon lyssnade på dockans hjärta istället den lilla sötungen.
När vi kom hem hämtade vi Ella som följde med grannen innan vi åkte. Novalee ville leka ute en stund så gick och hämtade hennes hink och spade men så började hon kasta sand på mig så det slutade med att vi skulle gå in men så kom en annan granne och hennes tre barn och frågade om vi ville komma in på en mellis och så kunde barnen leka lite så det blev helt plötsligt väldigt trevligt, mamman fick någon att tjöta skit med och barnet fick kompisar att leka med så summan av kardemumman, en glad mamma och ett glatt barn!
Tiden tjoffade iväg som vanligt och Jonas kom hem med en stor bräda som magavgjutningarna ska sitta på, så dem sågade vi till så i helgen ska vi fixa i ordning dem eller ja den ena i alla fall, måste ju få reda på vad som ligger i magen först innan vi hänger upp den, varför får ni se om ett tag!

Novalee var lite små trött som hon brukar vara på eftermiddagen så hon fick en stor flaska välling och så satt hon och såg på Händige Manny, när jag sedan vänder mig om efter en stund ser jag att det älskade lilla livet har somnat på mage mitt i soffan. Tur att hon fått i sig välling och att klockan var tio, fem i sex för vi kände att vi inte ville väcka henne då och låta henne vara uppe en timme och sedan lägga henne igen, så det var bara av med hennes bolero och lägga henne i sängen, blöja hade hon fått ca tjugo minuter innan så tror hon klarar natten med den faktiskt och ja framför allt att hon sover tills vi lägger oss.

Ska snart åka till Ica och köpa mjölk och bröd för att sedan åka till Shell och posta på jumpsuiten som jag la ut igen på Tradera förra veckan. Sen ska jag sätta mig ner och försöka fixa till höger handens naglar så gott det går.

~ KOMMENTARER ~
Postat av: Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar.

Lycka till med naglarna! :)Och hoppas ni får en härlig fredag! Kram

2012-06-01 @ 12:47:30
URL: http://hannadidrikson.blogg.se/
Postat av: Emma

men sa man tro på dem när dem säger att dem skickat paketet men att posten slarvat bort de?



Hon med skorna skulle skicka kvitta och om hon har de kan jag ju inte polisanmäla de?

2012-06-02 @ 05:33:29
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Postat av: Shopaholic ♥ Blivande mamma till tre!

sv; Haha ja men precis, shopping överlag är alltid kul :)

Syskonmatcha är skoj, jag har köpt varsitt grönt/vitt plagg från Lundmyr och måste hitta den där söta grönrandiga bodyn till bebis så de kan matcha allesammans men den sålde slut fort!

2012-06-02 @ 09:35:11
URL: http://majbebis08.blogg.se/
Postat av: Jenna

Jobbar du som nagelteknolog eller gör du det bara för skojs skull?

Så skönt att allt gick bra på kontrollen och att allt såg fint ut!

2012-06-02 @ 23:27:21
URL: http://onlymama.blogg.se/
Postat av: Monia - mamma till Tuvalie

sv: jo så är det ju.. Vi ska försöka göra så det blir bäst för oss alla tre :)

2012-06-03 @ 08:59:42
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/
Postat av: Sara

Svar: Vad hon växer :) Ella har strl 92 och Pontus strl 80 :P

2012-06-04 @ 22:03:39
URL: http://sarungen.blogg.se/
Postat av: Ensamstående trebarnspappa

Ja det är hemskt att lämna dem. men det blev fotboll och massa lek på skolan så det var kul. Ska ni göra en avgjutning av magen? Vad spännande. Gissar att du lägger ut bilder sen.

Kram

2012-06-04 @ 22:05:37
URL: http://pappastreflickor.blogg.se/
Postat av: Emma

mjo fast den vi har är en 09-10 o den har fått va med om mkt, så den är inte i bästa skick. jag ja hoppas med ja vinner, fan av överlycklig ja hade blitt haha tänk o vinna en VAGN.. tälivade sist om en brio race på facebook men självklart var itne jag vinnaren:P Nu är jag med i 2 olika tävlingar med om samma vagn så hoppas VERKLIGEN ja har turen iaf på någon av dem!

2012-06-05 @ 17:13:25
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Postat av: Emma

men på kvittot står de ju BARA 48 kr .. vad kommer posten göra åt de?

2012-06-05 @ 17:25:11
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0