Fick inatt sova lite bättre men hann bara sova i en halvtimma innan Novalee vaknade och grät och i hennes dörröppning stod hon med sitt "stora" täcke i hennes lilla famn. Hon somnade relativt snabbt och vi sov fram till sex tiden tror jag, Jonas hade i alla fall gått upp och höll på i köket innan han åkte till jobbet, däremot var det ingen glad tjej som vaknade utan en mycket arg liten tjej som skrek efter nappen och så gav jag henne den men då skrek hon nej och puttade undan handen, försökte ge henne vatten men det var inte bra det heller, till slut lugnade hon ner sig lite och tog nappen igen och somnade om ca en halvtimme - timma. Sen gick vi upp, hon fick sin välling, Ella fick sin mat och jag fick mina mackor och mjölk, medan Novalee kikade på boog & elliot (den går varm här hemma) tänkte jag att jag skulle hoppa in i duschen, men där fick jag inte vara själv länge för rätt som det var drar en liten blondin bort duschdraperiet och vill minsann också duscha. Kom visserligen för sent till dagis så hon missade en liten stund av röris som de har på torsdagar men det gick nog bra ändå.

Gick sedan en promenad med grannen och hennes två vovvs och när promenaden var slut fixade jag till håret och åkte iväg till MVC där jag idag fick träffa min nya barnmorska. Allt såg bra ut och hjärtljuden låg på 146 som vanligt. Ska man gå på hjärtljuden så är det en liten tjej därinne i magen men jag tror fortfarande stenhårt på en liten kille, blir självklart precis lika överlycklig vad jag än får men hade varit lite skoj med en kille då vi inte vill ha fler barn efter detta (som vi känner nu i alla fall) sen pratade vi lite om preventivmedel och kom fram till vad som förmodligen kommer att passa mig. Pessaret har jag ju kvar men det är inte det ultimata för vår del ändå kanske, vi planerade ju inga barn eller hade tanke på att skaffa ett till just nu men ja resultatet av att inte använda detta stackars pessar under två gånger ligger i min mage och väntar på att få se världen. Lite för mycket information kanske men ja ja nu vet ni hur det blev en "oplanerad" skrott hos oss i alla fall, men h*n är såå välkommen så.

Hur som helst, ringde ju FK i förrgår och frågade dem hur det går för dem och den första kvinnan jag pratade med om sjukpenning sa att det inte var färdigt än att det "fattas" grejer för att de ska kunna besluta om jag får någon ersättning eller inte. Fattar inte vad de sysslar med för det stod/står klart och tydligt varför jag inte kan jobba och att jag inte kan bli omplacerad på jobbet. Blev sedan kopplad till gravidpenningsfolket och frågade om de var klara med det beslutet i alla fall eftersom de skulle varit färdiga med det senast i söndags den 15e men nej de va dem ju självklart inte men hon gjorde någonting för att skynda på det hela i alla fall.
Ringde sjukpenningen idag igen eftersom jag fick hem papper igår om att de vill ha kompletteringar från läkaren som sjukskrev mig den 24e februari. Frågade VAD de ville ha för kompletteringar eftersom ALLT stod i pappret som han skickat till dem. Hon sa någonting och jag blev så jävla arg att jag skällde ut den stackarn och sa hur fasiken hade du känt att inte få några pengar på två månader?! Hon sa att hon förstod att jag var arg och upprörd men de ville ha papper på en diagnos, idiot människor som inte kan läsa det STÅR ju i pappret att jag har foglossning och någonting mer som jag inte kan namnet på. Gick in på FKs hemsida förut och de har i alla fall fått någon komplettering av läkaren under dagen efter jag pratat med dem så nu hoppas jag innerligt att de skyndar sig och att jag får pengar av dem. Blev kopplad till dem som har hand om gravidpenningen efteråt och frågade dem hur de går för dem och jag fick ett glädjande besked därifrån, jag blev beviljad heltids gravidpenning!! (havandeskapspenning) Kan säga att jag blev grymt glad alltså!

Kollar just nu på Fråga Olle med Jonas och undrar hur en del människor kan va så sjuka, både jag och Jonas sitter här och asgarvar rätt som det är.

Hoppas ni har en trevlig kväll och har haft en trevlig dag också.
Kram*


~ KOMMENTARER ~
Postat av: Linda- mamma till keven, chris & bebis i magen (BF när som helst)

Asså? Inte hört nått om de. Men fan vad sjukt isåfall! Då lär min man absolut inte bli glad heller, haha ;)



Okej då får du säga vad du tycker om den :) Den ser iallafall himla bra ut. En syskonvagn är väldigt bra måste jag ändå säga. Menar dom är ändå små när man bara är 2,5 år. Visst man får ju anpassa så man åker iväg innan/efter dom sovit osv. Men jag hade aldrig klarat mig utan syskon vagn :p Jag undrar hur det kommer gå när bebis ligger i vagnen och chris sitter och inte keven får plats.. :p Men allt ordnar sig. En sån där check ståbräda tex ;)



Vi har Phil & ted vagnen också. Riktigt bra vagn! :)

2012-04-19 @ 23:41:12
URL: http://lindaglansins.blogg.se/
Postat av: Carina ~ P h ♥ t o g r a p h y & d o g t a i l s

Ja du, vad skall man säga - försäkringskassan ger jag inte ett jota för!

2012-04-20 @ 01:24:28
URL: http://elladora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0