Läste för en stund sedan en sån bra kommentar från familjelivs hemsida. Jag kände mig lite träffad eller väldigt träffad men ändå lättad över att fler kan känna så som mig och att man faktiskt inte är en dålig förälder för att man tänker de där tankarna..

Så här skrev hon i alla fall:

Ibland är livet tufft med barn.
Ibland vill man själv fly.
Ibland vill man sälja barnet/barnen till högstbjudande.
Ibland undrar man VARFÖR man valde att skaffa både ett, två, tre och fyra barn.
Ibland orkar man bara inte när tre ungar får magsjuka på nästan samma gång.
Ibland är man så slutkörd att man tänker massa fula tankar om hur livet att varit utan barnen.

MEN man är INTE en dålig förälder för det!


Att ha barn är inte bara underbart och ljuvligt, det är även förjävligt och tufft.


Oftast brukar man kunna ta sig ur den jobbiga tiden, ibland kanske man måste ta till hjälp utifrån! En person som kan hjälpa en att se det hela i ett annat perspektiv.




Har idag varit hemma hos svärföräldrarna och fikat lite, hämtat Jonas och hans pappas arbetsbil för morgondagen då vi åker till Falköping jag och min älskling för att byta sängstomme med min moster. Det är egentligen min gamla sängstomme men när jag och Jonas blev tillsammans köpte vi en malm-stomme och nattduksbord i ek, vilket jag nu ångrar. Älskar ju mörka färger fast de blir så snabbt dammiga ja. Min gamla stomme är i svartbrun färg och har en sån där gavel med nattuksbordet bakom sängen, sån man kan dra fram och det passar oss bättre tror jag.
Så under kvällens gång har Jonas skruvat isär sängen och Novalee hjälpte honom att bära ut delarna, hon var så grymt söt och man såg hur stolt och glad hon var som fick "hjälpa" pappa att bära!
Ella kommer att imorgon få vara hos grannen och hennes dobbiskompisar och Novalee får vara en heldag hos farmor och farfar igen.
Jonas ska även få sin födelsedagspresent redan imorgon så det blir inget med att åka upp till Falköping nästa söndag som det var tänkt från början utan vi kör på två flugor i en smäll istället.. Hoppas att tiden bara räcker till så att vi kan åka och hälsa på min lilla mamma också.

Så här ser sängen ut..



Nu ska jag i alla fall gå och lägga mig och jag hoppas ni haft en trevlig lördag och får en fortsatt trevlig helg.
Kram*

~ KOMMENTARER ~
Postat av: Maria-Mamma till Natalie & Elin

de va fantastiskt bar skrivet av den personen. Kund inte sagt de bättre själv.

Så slutsatsen VI ÄR FANTASTISKA FÖRÄLDRAR till våra små minisar.



Puss på dig <3

2012-04-29 @ 17:43:30
URL: http://miiia87.webblogg.se/
Postat av: En chic mammas bekännelser

visst är det deppigt :p men snart så :D får kämpa i ngr veckor till :D vi tänkte med spendera tid ute idag :P ta vara på det fina som är, men jag håller med lite mer värme så man kan klä av sig och barnen lite :) just nu är det ett mellanting, antingen eller liksom, min lilla tjej är så sjukt varm av sig med så man får hela tiden hålla koll så hon inte svettas för mkt :)



Ja visst har hon vuxit, det går i en himla fart :p

2012-04-30 @ 10:09:11
URL: http://frureinhold.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0