Igår fyllde min morbror år och jag fick veta när jag pratade med min morfar att Daniel (min morbror) och hans familj skulle till Göteborg under dagen. Jag ringde till dem och grattade honom och frågade när de skulle dit och ifall de hade tid och lust att träffas. Det gick bra och jag hörde hur killarna blev jätte glada i bakgrunden. De skulle först till Naturhistoriskamuseét och sedan till lek och buslandet på backaplan. Vi bestämde att vi skulle träffas på lek och buslandet i alla fall. Novalee sa inte så mycket förutom då hon blev lite trött  och hon lyckades även att somna fast mina älskade kusiner på tio och sju år var väldigt högljudda. Jag tyckte det var jätte kul att träffa dem igen och att se Cickis lilla mage (min morbrors fästmö/sambo.. de ska nämligen ha en liten sladdis nu till sommaren.) Jag, Novalee och Cicki klättrade upp i en klätterställning där man kunde skjuta softball på varandra så vi sköt på killarna där nere medans Daniel putte in en massa bollar i rören så de kom upp till oss. Vi hade i alla fall jätte skoj, så dit ska vi minsann åka när Novalee blivit lite äldre och förstår mer.. Ja alltså det fannt en babyhörna där de kunde leka från 0-3 år, mycket bra tycker jag.

Räknade även ut att det var två år sedan jag träffade mina kusiner sist.. TVÅ år kan ni fatta!  De är pälsdjursallergiker så det är lite svårt att åka dit och träffa dem utan att ha hund -kattvakt.

Efter vi gått ut därifrån och sagt hej då till varandra vandrade jag bort till bilen med Novalee på magen och åkte sedan vidare till Willys i Kungälv för att storhandla. Självklart blev min älskade godis hungrig när vi stod i kön till kassan så gjorde i ordning mat till henne och matade henne. Kruxet var ju sen när jag skulle lägga upp varorna på bandet, då skulle jag ju bli tvungen att avbryta matandet men det stod en så snäll kvinna bakom mig i kön och frågade om hon kunde hålla i flaskan så länge medans jag la upp allting och betalade. Mycket snällt. Novalee blev däremot väldigt arg när jag tog bort nappflaskan ifrån henne eftersom jag var tvungen att plocka i alla varorna i kassarna. När vi kom ut till bilen och jag lastade in var hon fortfarande arg men lugnade ner sig när jag lyfte upp henne efter vi lämnat vagnen men blev arg igen när hon blev fastspänd i bilbarnstolen. Jag försökte då mata henne mer men hon var så arg att hon tappade luften som hon brukar göra då och då när hon skriker mycket och länge. Hon fick upp mat och en massa slem. När vi sedan började köra blev hon lugnare och jag kunde ge henne resten av maten.. var dock rätt jobbigt att hålla flaskan samtidigt som jag körde och behövde växla. Vart sedan jobbigt och tungt när jag skulle bära in alla kassar och Novalee till lägenheten men satte henne framför Tv-n en liten stund så kunde jag bära upp de fem kassarna fullproppade med mat.

Därefter gick vi ut en liten promenad med Ella och det var första gången Novalee bara skrek och skrek i vagnen utan att somna. När vi kom in igen gjorde jag i ordning lite mat till henne och när hon ätit upp det la jag henne i sin säng och hon somnade efter cirka en kvart. Jag flyttade även ut hennes säng till vardagsrummet igår för att se ifall hon sover lika bra där och det gjorde hon (visserligen sov jag i soffan) nu är det bara en babyvakt som fattas här hemma sen kan hon sova där själv. Ni kanske tycker jag/vi är elaka och helt dumma i huvudet som flyttar ut en snart tre månaders bebis från sovrummet. Men eftersom jag inte går och lägger mig samtidigt som henne och behöver se när jag lägger mig. Jag tänder inte alltid lampan men ibland måste jag det och då vaknar hon till. Sen när Jonas kommer hem så vill han sitta lite vid datorn och det lyser upp hela rummet och på helgerna vill jag och Jonas se på film och äta gott i sängen och då har Novalee svårt för att somna när det är upplyst därinne.

Nyss när jag var framme vid sängen där Novalee just nu sover så låg hon med halvöppna ögon fast hon sover. Tycker det ser väldigt läskigt ut.
Kan era barn göra så ibland också?

Kramar*

~ KOMMENTARER ~
Postat av: Mia

Klart hon kan sova i rummet intill själv:) Men du behöver ingen babyvakt Du hör nog henne ändå:) Hoppas ni mår bra



Kramar

2010-04-28 @ 20:00:36
URL: http://miiia87.webblogg.se/
Postat av: Mia

De e ju klart :) Jag hade behövt ha en när jag gick till tvättstugan.. Här är de bra men förkyld och mkt trots..



KRAMISAR

2010-04-28 @ 22:10:48
URL: http://miiia87.webblogg.se/
Postat av: Mia

Ska också flytta Liam snart, men vill ju inte =( Min lilla plutt blir stor ;P

2010-04-28 @ 22:31:18
URL: http://miafiaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0